از فعالیتهای علمی-سیاسی داکتر سجادی تقدیر به عمل آمد

  • انتشار: ۲ دلو ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 12083

گرامی داشت از نماینده برتر مردم، جناب دکتر عبدالقیوم سجادی، در کابل برگزار شد.

تجلیل و گرامی‌داشت از زحمات خدمت‌گزاران و نخبگان جامعه، از سنت‌های دیرینه در جوامع انسانی و اسلامی است. تقدیر از خدمات افراد سیاسی و اجتماعی، از یکسو ارج‌گذاری به خدمات شایسته‌ی افراد و از سوی دیگر امری است در جهت نهادینه‌سازی فرهنگ سپاس‌گذاری در قبال زحمات نخبگان سیاسی و فرهنگی کشور.

بدین منظور، جمعی از دانشجویان و جوانان کشور محفلی تحت عنوان« نیکوداشت از نماینده برتر، دکتر عبدالقیوم سجادی» در کابل دایر و از فعالیت‌های علمی- سیاسی و اجتماعی نماینده برتر مردم در پارلمان، تقدیر نمودند. این محفل که روز پنجشنبه 1/11/1394 در کابل دایر شده بود، مورد توجه شخصیت های سیاسی و فرهنگی قرار گرفته و سخنرانان، ابعاد مختلف مسأله را مورد بررسی قرار دادند.

photo_2016-01-22_17-26-58

خانم زینب رضایی، نماینده جوانان برگزارکننده‌ی محفل، زندگی‌نامه دکتر سجادی را به خوانش گرفته و ابعاد شخصیتی و فعالیت‌های علمی، سیاسی و اجتماعی ایشان را مورد بررسی قرار داد. محمدباقر سعیر از دیگر نمایندگان جوانان نیز به ایراد سخن پرداخت و هدف برگزاری این همایش را تبیین کرد. آقای سعیر نهادینه سازی فرهنگ تقدیر و ارج‌گذاری به زحمات شایسته‌ی افراد دلسوز به جامعه را از اهداف مهم این محفل بیان کرد.

فیض محمد عثمانی، وزیر محترم حج و اوقاف جمهوری اسلامی افغانستان، برگزاری محفل گرامی‌داشت از خدمات شایسته‌ی افراد در جامعه را یک سنت حسنه‌ی دینی و انسانی قلمداد نموده و خدمات شایسته‌ی دکتر سجادی را مورد تقدیر قرار داد. آقای عثمانی، دانش، تخصص و تعهد دینی را از ویژگی های برجسته دکتر سجادی بیان نموده و ایشان را یکی از شخصیت های مهم و تاثیرگذار در عرصه‌ی فعالیت های علمی و سیاسی در کشور قلمداد کرد. جان‌داد سپین‌غر، رئیس بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه در افغانستان از دیگر سخنرانان محفل بود. آقای سپین‌غر برگزاری چنین محفل را از عوامل موثر در راستای آگاهی اجتماعی قلمداد نموده و معرفی شخصیت های برتر در جامعه را از راهکارهای مهم کارآمدی در نظام سیاسی آینده بیان کرد.

ثناءالله مخلص، مسئول موسسه تحقیقاتی« نویخت» نیز در این محفل حضور پیدا نموده و روند انجام تحقیق در مورد انتخاب وکلای برتر را به بررسی گرفت. آقای مخلص، موسسه نویخت را یک موسسه غیر دولتی بیان نموده گفت: مسئولین این موسسه به منظور معرفی چهره های برتر اجتماعی و تشخیص افراد کارا از افراد غیرموثر، تحقیقی را انجام داد و از میان 259 نفر نماینده مردم در پارلمان کشور، 34 نفر به عنوان نمایندگان برتر در این پروسه به معرفی گرفته شد. آقای مخلص، میزان رضایت مردم، حضور نماینده در مجلس، حضور در فعالیت های رسانه‌ی و غیره را از معیارهای اصلی تحقیق بیان نموده و بر بی‌طرفی انجام آن، تاکید نمود.

در اخیر دکتر عبدالقیوم سجادی، نماینده برتر مردم در پارلمان به ایراد سخن پرداخت. ایشان ضمن ابراز سپاس از برگزارکنندگان و شرکت کنندگان در این محفل، برگزاری چنین محافل به منظور انجام نقدهای سازنده و موثر را از بهترین فعالیت ها بیان نموده و بر نقش جوانان در راستای ترقی و پیشرفت کشور تاکید کرد. ایشان در بخشی از سخنان خویش، تقدیر و ارج‌گذاری از کارگزاران اجتماعی را یک سنت دینی بیان نموده و بر تداوم این مسیر تاکید کرد.

قابل ذکر است که این محفل با همکاری جمعی از جوانان کشور برگزار و در ختم محفل، لوح تقدیری از سوی جوانان به جناب دکتر عبدالقیوم سجادی، نماینده برتر مردم ولایت غزنی در پارلمان کشور اهدا شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟