از سرگیری ارتباطات فرامرزی بین کوریای شمالی و جنوبی

  • انتشار: ۵ اسد ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 117426

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یونهاپ، چئونگ وا دائه مقام ارشد دفتر ریاست جمهوری کوریای جنوبی اعلام کرد: دو کره روز سه شنبه خطوط ارتباطی مستقیم فرامرزی را که پیونگ یانگ سال گذشته در اعتراض به اعلامیه های تبلیغاتی از جنوب قطع کرده بود، بازگشایی شده و این یک نشانه مثبت برای بهبود روابط بین دو کره است.

چئونگ وا دائه مقام ارشد دفتر ریاست جمهوری کوریای جنوبی برای ارتباطات عمومی، اعلام کرد که سئول و پیونگ یانگ تصمیم گرفتند ارتباطات خود را از طریق خط تلفون مستقیم خود از ساعت ۱۰ صبح از سر بگیرند.

پارک سو هیون سخنگوی رئیس جمهوری کوریای جنوبی نیز توضیح داد: از سرگیری ارتباطات نتیجه توافق بین رئیس جمهور مون جائه این و رهبر کوریای شمالی کیم جونگ اون بود.

وی افزود: دو رهبر جنوب و شمال همچنین در جهت بازیابی اعتماد متقابل و پیشبرد دوباره روابط کشورها با هم تفاهم داشتند.

دو رهبر کره از ماه آوریل در چندین نوبت نامه های شخصی را برای از سرگیری رد و بدل کرده اند و در مورد مسائل پیشبرد آشتی بین دو کشور دیدگاه های مشترکی داشته اند.

این اقدام ۱۳ ماه پس از آن صورت گرفت که کوریای شمالی در اعتراض به عدم اعتقاد سئول در جلوگیری از ارسال اعلامیه های تبلیغاتی ضد پیونگ یانگ به داخل این کشور کمونیستی، تمام خطوط ارتباطی با کوریای جنوبی را قطع کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟