از سرور دانش ننالید، از خود بنالید !

  • انتشار: ۲۸ قوس ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2دیدگاه
  • شناسه مطلب: 72486
دانش

سرور دانش سمبول و مظهر کامل امروز هزاره هاست. هزاره ها در ذهنیت عمومی مردمان زحمتکش، صادق، وطن پرست، شیفته علم و دانایی و “مردم ساده” اند. در رابطه با قدرت و دولت جای به حاشیه راندن و حذف کردن و حتا قتل و کشتار، در این ۱۸ سال اخیر، زیر تآثیر تحولات سیاسی و نقش امریکا و دیگر کشور ها، مورد ترحم، دلسوزی و دعوت به سر خوان قدرت گرفت. اما، اما به شرطی که بالا ننشینند، خود را همطراز دیگران ندانند، هرچه را که به آنها دادند بخورند و دم نزنند. و اگر هم بزرگان مصلحت دیدند، در مهمانی نیآیند که عکس دسته جمعی خراب نشود.

شما در کدام مجلس سرنوشت ساز معاون اشرف غنی را در کنار او دیده اید که حالا مینالید ؟ علت این به حاشیه بودن سرور دانش شما هستید. سرور دانش در قدرت دولتی نماینده هزاره هاست. ولی تا زمانیکه هزاره ها بر علاوه صفات بالا، بی اتفاق ترین، بی برنامه ترین قوم افغانستان باشند، تا وقتیکه روحیه همشهری درجه دوم را از دست نداده اند، تا زمانی که به بازی کشنده “یکی علیه دیگر” پایان نداده اند، استاد سرور دانش کمیته های قانون گذاری را ریاست میکند، برای اشرف غنی کمپاین انتخاباتی در بامیان و دایکندی برگزار میکند و گاهگاهی هم ملا ها و صاحب نفوذان هزاره را در دفتر خویش دعوت میکند. همان یکباری راهم که بجای غنی در جلسه عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد از او گرفتند و به یک جوان بی تجربه پشتون دادند.

اگر میخواستید که هزاره ها را در تعین سرنوشت مملکت راه بدهند، جنبش تبسم و جنبش روشنایی را جهت میدادید، سازماندهی میکردید بجای اینکه آنرا با اختلاف های بیهوده و جاهلانه خود از میان ببرید.

در جامعه از ستاتوس اقلیت و چوب سوخت دیگران بیرون شوید، قدرت شوید تا نماینده شما را جدی بگیرند.

نویسنده: کریم پاکزاد

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟