از استادیوم دوحه قطر تا استادیوم لوگر افغانستان!

  • انتشار: ۴ قوس ۱۴۰۱
  • سرویس: تیتر 2دیدگاه
  • شناسه مطلب: 134525

غیرعرب ها، خصوصا حوزه پارسی زبان، اعراب را با شدیدترین الفاظ (خصوصا از نوع افغانی) با استمداد از واژگان های شاهنامه فردوسی مذمت نموده و به سخره می گیرند. اما سیر واقعیت خلاف آن را به اثبات رسانیده است:
عرب ها آرام آرام خود را از جهالت دینی و تعصب مذهبی رهایی بخشیده و با علم، تکنولوژی، تجارت و رفاه زمانه سازگار می شوند. آنان با استمداد گرفتن از عقل و هوش بیدار شده «جنات التجری من تحتها الانهار» را در صحراهای خشک درحال واقعیت بخشی اند؛ با ذکاوت تمام جهاد و انتحار را به مردمان فارغ از عقل واگذاشته اند، و ذهن شان را با خیال «حوروغلمان» مشغول ساخته اند.

عرب ها با هوشیاری تمام توانسته اند در دهلیز دیپلماسی جهان راه پیدا کنند و اتهام «عرب های تروریست» را به میدان افغان های باغیرت و چچنی ها و ایغورها و ازبکستانی ها و تاجیکستانی های اغفال شده و عرب های افغان شمال آفریقا واگذار کنند.

امروز اگر سرمایه و هوش سیاستگران منطقه را روی هم انباشته نماییم به مقدار تیزهوشی و فراست خلیفه قطر (به تنهایی) هماوردی نمی کند.

خلص کلام از روزی که عقل عرب های بیابانی بیدار شده است زندگی و جهان شان نیز «دگر» گردیده است؛ و از زمانی که عقل ملت های مجاهد و همیشه در صحنه (بویژه افغان ها) در سایه جهل مقدس مسخ گردیده است، زندگی و جهان شان نگون بخت شده است.

اشاره: عکس بالا استادیوم دوحه قطر میزبان جام جهانی؛
عکس پایین استادیوم ورزشی در لوگر افغانستان، همزمان پذیرای تماشاچیان برای شلاق و دره زدن زنان و مردان.

عبدالشکور اخلاقی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟