ازبکستان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آماده میشود

  • انتشار: ۴ حمل ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 3329
ازبکستان

یک مقام سیاسی و اجرایی ازبکستان از آمادگی حوزه‌های انتخاباتی این کشور برای برگزاری چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از شفقنا افغانستان، «بختیار ممبت‌اف» رئیس حوزه انتخاباتی ناحیه «یونس آباد» شهر تاشکند ضمن تشریح آمادگی حوزه های انتخاباتی این کشور شرایط را حساس و برای مردم سرنوشت ساز خواند.

ممبت‌اف افزود: تاکنون ما تمام تمهیدات لازم برای رای‌دهندگان واجد شرایط در این منطقه را در نظر گرفته‌ایم.

وی با حساس بودن انتخابات و اینکه آینده مردم تا چند سال آینده در این انتخابات رقم خواهد خورد، افزود: در این منطقه برای 2 هزار و 450 نفر رای‌دهنده واجد شرایط برگه‌ رای‌ را توزیع و تا روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یعنی 29 مارس (9 فروردین سال 1394) صددرصد آماده خواهیم شد.

ممبت‌اف با اشاره به اینکه در حال حاضر 4 نامزد برای ریاست جمهوری ازبکستان در مناطق مختلف کشور مشغول دیدار با رای‌دهندگان و تشریح برنامه انتخاباتی خود هستند، افزود: اعضای این حوزه نیز هم‌اکنون کارهای تبلیغاتی را در سطح مطلوب انجام می‌دهند، این حوزه با بروشورها و کتابچه‌های به زبان‌های ازبکی و روسی حاوی بیوگرافی و برنامه‌های انتخاباتی تمام 4 نامزد برای ریاست جمهوری تامین شده و برروی دیوارها عکس نامزدها آویزان است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون تا تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان چند روز بیشتر باقی نمانده و تبلیغات انتخاباتی به مرحله حساس رسیده است، گفت: روزانه افراد زیادی از حوزه انتخاباتی بازدید و با اعضای حوزه انتخاباتی رایزنی و اطلاعات مورد نیاز خودرا دریافت می‌کنند.

رئیس حوزه انتخاباتی شماره 566 ازبکستان خاطرنشان کرد: این مرکز همچنین با ستاد مرکزی انتخابات در ارتباط بوده و موارد لازم و چگونگی سازماندهی و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را بررسی می‌کند.

ممبت‌اف در پایان افزود: ستاد مرکزی انتخابات برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سراسر ازبکستان 9 هزار و 58 حوزه انتخاباتی و 44 حوزه انتخاباتی در نمایندگی‌های ازبکستان در کشورهای خارجی ایجاد کرده و در تمام حوزه‌ها همه اطلاعات در مورد نامزدها وجود دارد.

4 نامزد به ترتیب«اسلام کریم‌اف» رئیس جمهور فعلی ازبکستان از حزب لیبرال دموکراتیک، «حاتمجان کتمان‌اف» از حزب دموکراتیک خلق، «اکمل سعیداف» از حزب دموکراتیک ازبکستان «ملی تیکلانیش» و «ناریمان عمراف» از حزب سوسیال دموکراتیک «عدالت» در انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان حضور خواهند داشت.

انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان روز یکشنبه تاریخ 29 مارس سال 2015 میلادی (9حمل سال 1394) ازساعت 6 صبح تا 8 شب برگزار و نتایج آن توسط ستاد مرکزی انتخابات اعلام خواهد شد.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟