ارگ: گزارش یوناما با واقعیت فاصله دارد

  • انتشار: ۲۶ دلو ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 12282
ارگ

دفتر ریاست جمهوری با انتشار بیانیه‌ای، به گزارش یوناما در خصوص تلفات غیرنظامیان در کشور واکنش نشان داده و آن را تصویر کاملی از وضعیت مردم افغانستان در جنگ با طالبان ندانسته است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از فارس، دولت افغانستان با انتشار بیانیه‌ای گزارش یوناما در خصوص تلفات غیرنظامیان در جنگ در سال 2015 را مورد بررسی قرار داد.

در این بیانیه آمده است: دولت افغانستان گزارش سال 2015 دفتر معاونت سازمان ملل متحد برای افغانستان (یوناما) در مورد حفاظت از افراد غیرنظامی در جریان جنگ را مورد بررسی قرار داد.

این گزارش مهم بار دیگر تایید می‌کند که افغانستانی‌ها هزینه گزافی را در نتیجه درگیری‌ها می‌پردازند و طالبان و سایر گروه‌های تروریستی حق زندگی مسالمت‌آمیز و مصونیت خانواده‌های شهروندان افغانستان را سلب می‌کنند.

در ادامه این بیانیه می‌افزاید: افغانستان با توجه به این نکات، به تیم نظارت یوناما تاکید می‌کند که توجه خاصی را در خصوص گزارش دهی از تعداد روز افزون حملات هدفمند و عمدی طالبان و سایر گروه‌های تروریستی به افراد و نهادهای مردمی از جمله بزرگان قومی در سراسر افغانستان بخصوص در جنوب و جنوب شرق افغانستان در نظر داشته باشند.

حکومت افغانستان از اینکه برخی از واقعیات در گزارش یوناما وجود ندارد و این نهاد بین‌المللی تصویر کاملی را ارائه نکرده است، متاثر می‌باشد و اعلام می‌کند که با کاهش 42 درصدی تلفات غیرنظامیان بر اثر حملات زمینی طالبان موافق نیست.

دولت افغانستان همچنین تصمیم یوناما مبنی بر اینکه 13 درصد تلفات غیرنظامیان را به هیچ گروهی نسبت نداده، سوال برانگیز می‌داند.

افغانستان در خصوص تصمیم یوناما که تعداد زیادی تلفات غیرنظامیان را به هیچ فرد و گروه‌ای نسبت نداده، نگران است زیرا تصویر درست از واقعیات را ارائه نکرده است.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان در پایان این بیانیه خاطر نشان می‌کند: افغانستان از تلاش‌های یوناما به دلیل نظارت دقیق مصونیت افراد ملکی در جریان درگیری‌ها و ارائه سفارشات سازنده در این زمینه، تشکری می کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟