ارگ می خواهد تا پرونده شکایت ایشچی از دوستم هر چه زودتر نهایی شود

  • انتشار: ۱۷ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 25712

مقامات در ریاست جمهوری از نهادهای عدلی و قضایی و دادستانی کل می‎خواهد تا پرونده جنرال دوستم در قضیه احمد ایشچی را هر چی زودتر یک طرفه کنند.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان در تازه ترین مورد گفته‎است، نهادهای عدلی و قضایی و دادستانی کل باید هر چی زودتر پرونده مربوط به معاون اول رئیس جمهور را نهایی سازند.

نجیب الله آزاد معاون سخنگوی رئیس جمهور به رادیو آزادی گفته است، در این بررسی‎ها اگر عبدالرشید دوستم بی گناه ثابت شود، به کارش ادامه می دهد.

آقای آزاد می‎گوید: “موضوع معاون اول رئیس جمهور یک قضیه حقوقی است، خواهش ما از نهادهای عدلی قضایی و به خصوص دادستانی کل این است که هر چی زودتر این قضیه را یک طرف کنند، اگر معاون اول رئیس جمهور مجرم شناخته شود به ارگان‎های عدلی قضایی مربوط می‎‎شود که بررسی کنند و هر گاه جنرال دوستم بیگناه ثابت می‎شود، به کارش ادامه می‎دهد.”

دوستم سال گذشته از سوی احمد ایشچی والی پیشین جوزجان متهم به بدرفتاری جنسی شد.

آقای ایشچی ادعا کرده‎است که جنرال دوستم وی را مورد بدرفتاری قرار داده‎است، قضیه که پیش از این دادستانی کل گفته بود، مورد بررسی آنان قرار دارد اما نزدیکان معاون اول این اتهامات را بارها رد کرده‎اند.

بشیر احمد ته ینج سخنگوی حزب جنبش ملی گفت، نهادهای عدلی و قضایی باید در باره این اتهامات تصمیم سیاسی اتخاذ نکنند.

او افزود: اتهامات که بر معاون اول وارد شده ما از اساس آن را کرده‎ایم و باز هم رد می‎کنیم، می‎خواهیم که دادستانی کل و محاکم فیصله سیاسی نکنند و در این قضیه برخورد سیاسی نکنند.”

آقای ته ینج همچنان می‎گوید، معاون اول رئیس جمهور به دلیل نارضایتی مبنی بر نپرداختن به طرح‎ها و ندادن صلاحیت به وی، به دفتر کارش اش حضور نیافته‎است.

به گفته وی، عبدالرشید دوستم در حال حاضر به دلیل انجام معاینات صحی در ترکیه به سر می‎برد و به زودی به کابل برخواهد گشت.

این در حالیست که پیش از این گزارش های به نشر رسیده بود که از مذاکره معصوم استانکزی با دوستم حکایت داشت، گفته می شد آقای استانکزی به دوستم گفته است در صورتیکه از ائتلاف جدید خارج شود قصیه احمد ایشچی پایان خواهد داده شد و صلاحیت های معاونیت اول به وی برگردانده می شود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟