ارگ: طالبان با ادامه دادن جنگ، عامل اصلی تلفات غیرنظامیان هستند

  • انتشار: ۷ اسد ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 90320

ارگ ریاست جمهوری در واکنش به گزارش سازمان ملل در مورد تلفات غیر نظامیان اعلام کرد که طالبان با ادامه دادن به جنگ در این کشور عامل اصلی تلفات غیرنظامیان هستند.

ریاست جمهوری با اشاره به رهایی بیش از ۴۴۰۰ زندانی طالبان بیان داشت که دولت افغانستان برای پایان جنگ در کشور اقدامات موثری را انجام داده، ولی طالبان و سایر گروه‌های تروریستی به جنگ تحمیلی و نامشروع خود ادامه داده که همه روزه از مردم افغانستان به ویژه زنان و کودکان قربانی می‌گیرند.

رئیس جمهور افزوده است که از مطالعه گزارش یوناما متاثر شده و یک بار دیگر عملکرد‌های طالبان و سایر گروه‌های تروریستی که باعث کشته و زخمی شدن غیر نظامیان شده است را شدیدا محکوم می‎کند.

ریاست جمهوری بیان داشت: طالبان را دعوت می کنیم که از جنگ علیه مردم و ویرانی کشور دست بکشند و به صدای صلح مردم، دولت افغانستان و جامعه بین المللی لبیک گفته، برای مذاکرات مستقیم آماده شوند.

رئیس جمهور تاکیدا به نیرو‌های امنیتی دستور داده است که با هدف حفاظت مردم و جلوگیری از تلفات غیر نظامیان، در عملیات هایشان دقت بیشتری نمایند، زیرا وظیفه و مسئولیت آنها حفاظت و مصونیت مردم است.

گفتنی است که بر اساس گزارش جدید نمایندگی سازمان ملل در افغانستان، در شش ماه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی یک هزار و ۲۸۲ غیرنظامی کشته و ۲ هزار و ۱۷۶ تن دیگر نیز زخمی شدند که طالبان با ۴۳ درصد و نیرو‌های امنیتی افغانستان نیز با ۲۳ درصد عامل بیشترین تلفات وارد شده به غیرنظامیان هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟