ارگ در واکنش به حذف نامزدان از لیست نهایی پارلمان؛ به استقلالیت کمیسیون احترام می گذاریم

  • انتشار: ۲۱ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 46119

سخنگوی ارگ ریاست جمهوری در پیوند به تصمیم کمیسیون شکایات انتخاباتی در مورد حذف تعدادی از نامزدان مجلس نمایندگان از لیست نهایی، می گوید که حکومت به استقلالیت کمیسیون های انتخاباتی احترام دارد.

هارون چخانسوری سخنگوی ریاست جمهوری با نشر اعلامیه ای در مورد تصمیم کمیسیون شکایات انتخاباتی مبنی بر حذف تعدادی از نامزدان پارلمان می گوید که “حکومت وحدت ملی همواره متعهد به برگزاری انتخابات شفاف، عادلانه و به موقع بوده و می باشد، استقلالیت و صلاحیت های کمیسیون‌های انتخاباتی در قانون واضح و تصریح شده است. حکومت احترام کامل به استقلالیت کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی طبق قوانین نافذه کشور را داشته و دارد”.

در ادامه این اعلامیه گفته شده، برگزاری انتخابات به اساس تقویم اعلام شده، خواست ملت و دولت بوده، و برخواسته از تعهد حکومت وحدت ملی به رعایت قانون اساسی افغانستان و سایر قوانین نافذه کشور می‌باشد. بناً در برگزاری به موقع انتخابات هیچگونه تردید وجود ندارد.

کمیسیون شکایات انتخاباتی نام ۳۵ تن از نامزدان پارلمان را از لیست نهایی حذف کرد. در بین حذف شدگان این لیست نام کسانی چون فوزیه کوفی، ضیا الحق امرخیل، ملاتره خیل و معصومه خاوری دیده می شود.

دست‌کم ۱۲ نفر از حذف‌شده‌ها افرادی‌ هستند که در حال حاضر عضو مجلس نمایندگانند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟