ارگ: جزئیات از مذاکرات دولت و طالبان به زودی اعلان می شود

  • انتشار: ۹ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 16580

بعد از اینکه در کنفرانس سه جانبه مسکو اعلان شد که نام بعضی از سران طالبان را از فهرست تحریم این کشور ها خارج می شود سخنگوی ارگ ریاست جمهوری می گوید جزئیات تماس حکومت با طالبان را روزهای آینده منتشر خواهند کرد.

هارون چخانسوری سخنگوی رئیس جمهور می‌گوید، پس از توافق حکومت و حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار، تماس های طالبان با حکومت وحدت ملی بیشتر شده‌است.

هارون چخانسوری هرچند در این باره که تماس طالبان با حکومت در چه سطحِ است، چیزی نمی‌گوید؛ اما تأکید می‌کند که جزئیات این تماس ها تا روزهای دیگر در میان گذاشته خواهد شد.

وی می گوید “پس از آنکه گفتگوهای صلح بین الافغانی با حزب اسلامی به پیروزی انجامید، اعتبار این پروسه بیشتر شده‌است و ما شاهد برخی تماس ها هستیم که جزئیات آن بعداً شریک ساخته خواهند شد.”

این اظهارات در حالی مطرح می شود که سخنگوی وزارت خارجه روسیه بعد از کنفرانس مسکو گفته بود که “هر سه کشور روی بدترشدن اوضاع امنیتی افغانستان صحبت کردند. آنها همچنین روی یک چارچوب انعطاف‌پذیر برای خارج کردن نام‌های شماری از چهره‌ها از فهرست‌های سیاه برای تقویت مذاکرات صلح میان کابل و جنبش طالبان توافق کردند.”

روسیه، چین و پاکستان همچنین هشدار داده‌اند که نفوذ گروه داعش در افغانستان روبه افزایش است و اوضاع امنیتی در کشور نیز در حال وخیم‌تر شدن است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟