ارگ برکناری عطا محمد نور از ولایت بلخ را شایعه خواند

  • انتشار: ۱۷ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 33063

به دنبال نشر گزارش‌ها از برکناری عطامحمد نور، والی بلخ از مقامش، کاخ ریاست جمهوری این خبرها را رد می‌کند و می‌گوید که تغییر و تبدیل در اداره‌های دولتی یک امر معمول و طبیعی می‌باشد.

به تازگی برخی از منابع حکومتی به رسانه‌ها گفته‌‌اند که اشرف غنی، رییس جمهور، عطامحمد نور، والی بلخ را از مقامش برکنار کرده و ایوب سالنگی را به جای او تعیین کرده‌است.

این گزارش‌ها درحالی‌ست، شاه‌ حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخن‌گوی کاخ ریاست جمهوری، امروز در نشستی در پاسخ به خبرنگاران گفت که تغییر و تبدیل یک امر عادی و طبیعی در حکومت‌ها است، اما تا این‌ لحظ هیچ اقدامی از سوی دولت در رابطه به برکنار آقای نور صورت نگرفته‌است.

آقای مرتضوی هم‌چنان خاطر نشان ساخت که تا هنوز هیچ سندی که نشان‌دهندۀ استعفای آقای نور از سمتش باشد، به ارگ ریاست جمهوری و یا هم به ادارۀ ارگان محل نرسیده است.

سرپرست دفتر سخنگوی ارگ ریاست جمهوری گفت که که شماری از رسانه‌ها به‌خاطر تغییر و تبدیل برخی از مقام‌ها، در نهاد حکومتی خیلی حساسیت نشان می‌دهند که برای دولت نیز سوال‌ برانگیز است.

از سوی‌هم، افرادی نزدیک به عطامحمد نور، والی بلخ و رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان نیز خبر برکناری آقای نور را از سمتش رد کرده‌اند.

معاون سخن‌گوی حزب جمعیت اسلامی افغانستان این را نیز خاطرنشان ساخته‌است که تا هنوز هیچ هیئیتی از سوی دولت مرکزی وارد بلخ نشده‌است.

این در حالی است که هفته گذشته عطامحمد نور پس از سفرش به هرات و اعلام آمادگی برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری با عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان نیز دیدار کرده است اما جزئیاتی از این دیدار منتشر نشد.

اخیرا حزب اسلامی افغانستان نیز از عطامحمد نور انتقاد کرده بود که از امکانات دولتی و از سمتش در مقام ولایت بلخ برای تبلیغات انتخاباتی استفاده می‌کند و باید از مقام ولایت بلخ استعفا دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟