ارگ: اشرف غنی همواره برای پیشرفت گفتگوهای صلح تلاش کرده است

  • انتشار: ۱۲ قوس ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 100370

صدیق صدیقی، سخنگوی رئیس جمهور گزارش روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر اینکه اشرف غنی در عدم پیشرفت روند صلح نقش دارد را بی‌اساس خواند.

در این گزارش نیویورک تایمز به نقل از منابعی گفته شده که با وجود توافق احتمالی طالبان و هیات مذاکره کننده افغانستان در قسمت طرزالعمل مذاکرات، اشرف غنی، رئیس جمهور نگذاشته که هیات مذاکره کننده با آن توافق کند و این روند پیشرفت داشته باشد.

در گزارش نیویورک تایمز به نقل از سه مقام دولتی آمده است که اشرف غنی بر یک مورد از جزئیات تاکید کرده و آن اینکه دولت افغانستان در این طرزالعمل به جای نام‌های دیگر باید با نام رسمی آن یعنی «جمهوری اسلامی افغانستان» یاد شود. جزئیاتی که به گفته این روزنامه در گذشته نیز باعث توقف مذاکرات شده است.

سخنگوی ارگ ریاست جمهوری در واکنش به این موضوع با صدور بیانیه ای اعلام کرد: رئیس جمهور اشرف غنی همواره تلاش‌هایی را در راستای تحرک بخشیدن به گفتگوهای صلح رهبری نموده است.

در این بیانیه آمده است: «رئیس جمهور، با آزادسازی پنج هزار زندانی طالب، یک گام شجاعانه‌ای را به منظور سرعت بخشیدن به گفتگوهای صلح برداشت؛ حسن نیتی که با تاسف از سوی طالبان پاسخ مثبت داده نشد.»

در این اعلامیه آمده است که هیات های مذاکره کننده دولت افغانستان و طالبان تاکنون روی بیست و یک ماده اصول رهنمودی مذاکرات به توافق رسیده‌اند اما در حال بحث روی مقدمه این رهنمود هستند که در آن بعضی موضوعات نیاز به وضاحت بیشتر دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟