ارگ؛ ایجاد بورد مشورتی ملی در مورد پروسه صلح

  • انتشار: ۱۵ عقرب ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 49490

به گزارش خبرگزاری اطلس، «اشرف غنی»  روز گذشته ازطریق ویدیو کنفرانس با مسوولان نظامی و ملکی ولایات کشور صحبت کرده و گفته است که یک بورد مشورتی ملی در مورد صلح ایجاد می‌شود.

ارگ ریاست جمهوری با نشر یک خبرنامه‎ می گوید؛ در این ویدیو کنفرانس علاوه بر مسوولان نظامی و ملکی ولایات کشور رییسان شورای علما، شورای عالی صلح، امور زنان، دانشگاه‌های دولتی و حقوق بشر نیز اشتراک داشتند و در مورد روند صلح به گفتگو پرداخته اند.

رییس جمهور در این کنفرانس بیان داشته  که مسوولان ملکی و نظامی ولایات باید پس از مشوره‌ها، به منظور ایجاد بورد مشورتی در سطح ملی در رابطه به پروسه صلح، از هر ولایت نمایندگان شان را طی سه روز معرفی نمایند.

گفته می شود هدف از ایجاد بورد مشورتی در سطح ملی در رابطه به پروسه صلح حضور نمایندگان تمام ولایات در این پروسه خوانده شده است.

غنی تاکید کرد که پس از تعیین بورد مشورتی، اعضای آن به کابل آمده و به‌صورت مشترک با تیم تخنیکی حکومت که در پروسه‌ی صلح مصروف‌اند، کار خواهند کرد. در این اعلامیه امده که  این بورد مشورتی باید در ساختار تیم مذاکره کننده نقش ایفا کرده و در روند صلح کمک کنند.

گفتنی است که  در این بورد مشورتی بعداً نمایندگان احزاب سیاسی، جامعه مدنی، زنان و شماری از چهره‌های دیگر کشور نیز شامل می شوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟