ارغندیوال: زمانی هشدار دادم شمال وزیرستان دوم می شود، امروز نتیجه صحبت های من آشکار شد

  • انتشار: ۱۵ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 34075

عبدالهادی ارغندیوال رهبر حزب اسلامی در کنفرانسی در کابل گفت که زمانی هشدار داده بودم که شمال افغانستان به وزیرستان دوم مبدل می شود اما اظهارات من به شدت با انتقاد روبرو شد، امروز نتیجه صحبت های من آشکار شد و داعش در شمال کشور به شدت در حال فعالیت است.

عبدالهادی ارغندیوال رهبر حزب اسلامی افغانستان جنگ 16 سال گذشته و تداوم آن را در کشورش ؛ تنها خواست کشورهای استکبار و استعماری برای رسیدن به اهداف منطقه ای و دست یافتن به منابع افغانستان و آسیای میانه برشمرد.

عبدالهادی ارغندیوال گفت؛ آمریکایی ها از این جنگ برای کاهش نفوذ روسیه و چین در منطقه استفاده کردند و در نهایت برای تسلط به منابع غنی منطقه استفاده می کنند.

وی گفت که چهار سال پیش در مراسمی به این موضوع و بدل کردن شمال افغانستان به وزیرستان دوم سخن گفتم اما بشدت مورد انتقاد قرار گرفته و امروز نتیجه آن سخنان آشکار شد که داعش به مرزهای شمال رسید و ناامنی در حال گسترش است.

به گفته ارغندیوال پس از آن که روسیه با قدرت در جنگ سوریه علیه آمریکا ایستاد، آنها متوجه شدند که روسیه از کشورهای تحت تسلط شوروی سابق به تمام قوت دفاع خواهد کرد و به ناچار به تغییر راهبرد روی آوردند.

وی به نقل قول مستقیم سخنان یک فرمانده آمریکایی بدون اشاره به نامش پرداخت وگفت آمریکایی ها بشدت دنبال معادن لیتیوم افغانستان هستند.

این مقام پیشین افغان تصریح کرد که آمریکایی ها برای رسیدن به این اهداف در تلاش ایجاد جزایر قدرت در این کشور هستند و می خواهند سیستم ملوک الطوایفی را یک بار دیگر در افغانستان برای اهداف خود زنده بسازند.

ارغندیوال جنگ جاری این کشور را جنگ قدرت های منطقه و جهان برای منافع کشورهای خود دانست که نباید بیش از این فرصت را برای آنها فراهم سازیم.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟