اردوغان: سیاست های غرب قابل اعتماد نیست

  • انتشار: ۲۳ جوزا ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 131135

رئیس‌جمهوری ترکیه در جریان دیداری تاکید کرد که نمی‌توان به کشورهای غربی اعتماد کرد.

به نقل از خبرگزاری تاس، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه یکشنبه در دیدار با جوانان کشورش گفت: وقتی از آنها (یونان) می‌پرسیم که چرا این پایگاه‌های آمریکایی را ایجاد می‌کنید، پاسخ می‌دهند که این‌ها علیه روسیه است. و شما برای اوکراین در مقابل روسیه چه کرده‌اید؟ سخنان آنها مملو از دروغ است. نمی‌توان به غرب اعتماد کرد خصوصا وقتی بحث سیاست‌های آنها در میان باشد.

او اذعان داشت که ترکیه می‌تواند با کشورهای غربی در زمینه‌های علمی و فرهنگی تعامل داشته باشد، اما تاکید کرد: نمی‌توان به سیاست‌های غرب اعتماد کرد. تا همین امروز آنها درباره ما و اتحادیه‌ اروپا در خصوص پیوستن و عضویت ترکیه غوغا کرده‌اند.

رجب طیب اردوغان همچنین یکشنبه گفت که قصد دارد طی روزهای آینده با ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی، روسای جمهوری روسیه و اوکراین در رابطه با صادرات امن غلات از اوکراین گفت‌وگو کند.

او گفت: جنگی میان اوکراین و روسیه در جریان است و ما می‌دانیم محصولات کشاورزی به میزان زیادی از این کشورها می‌آید. در این مرحله، ما هیچ مشکلی با آن نداریم، ما پنج میلیون تُن گندم در انبارها داریم اما می‌خواهیم این میزان را افزایش دهیم.

اردوغان ادامه داد: ما در کار ایجاد کریدورهای انتقال محصولات کشاورزی، نه فقط برای خودمان، بلکه برای کشورهای ثالث مشارکت خواهیم کرد. مذاکرات در جریان است. در روزهای آتی ما با زلنسکی و پوتین درباره گام‌هایی که می‌توان برداشت، رایزنی خواهیم کرد.

پیشتر رئیس‌جمهوری روسیه گفته بود که مسکو آماده تضمین صادرات امن غلات است و این در صورتی است که اوکراین بنادر خودش را مین‌زدایی کند و در آن زمان می‌توان صادرات از بنادر را برنامه‌ریزی کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟