اردوغان بار دیگر سوریه را تهدید کرد

  • انتشار: ۲۳ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 77595

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در نشست هفتگی حزب عدالت و توسعه در پارلمان این کشور، بار دیگر ارتش سوریه را تهدید کرد.

به نقل از آناتولی؛ او گفت: در زمینه ادلب اقدامات لازم را فورا انجام خواهیم داد و منتظر کسی نخواهیم بود. اگر همه چشم‌های خود را بر رویداد‌های ادلب ببندند نیز ترکیه هرگز نسب به آن بی‌تفاوت نخواهد بود.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه اعلام کرد: تا پایان فوریه (اواسط حوت) نیرو‌های رژیم اسد را از برج‌های دیدبانی ترکیه در ادلب دور خواهیم کرد.

او مدعی شد: در حملات نظام سوریه به نظامیان ما, ۱۴ نیروی ما کشته و ۴۱ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

رئیس‌جمهور ترکیه افزود: از امروز به بعد به کسی اجازه حمله به مراکز کنترل و مراقبت ترکیه را نخواهیم داد، حمله‌کنندگان را در هر جایی که باشند هدف قرار خواهیم داد؛ تفاوتی نیست در داخل مناطق ذکر شده در توافقنامه سوچی باشند یا خارج از آن.

اردوغان همچنین گفت: ما در بازه‌ای از زمان وارد خاک سوریه شده‌ایم جایی که ترکیه هیچ نقض خشونتی را در سوریه تحمل نخواهد کرد. مبارزه ما در آنجا مبارزه برای بقای ترکیه است.

او  با بیان اینکه «اگر اوضاع سوریه با ثبات نباشد، اوضاع ما در ترکیه نیز باثبات نخواهد شد»، هشدار داد: بدون هیچ تردید و دو دلی برای سوریه و ترکیه هر کاری که لازم باشد انجام خواهیم داد.

عملیات ارتش سوریه و گروه‌های مقاومت برای پاکسازی ادلب، آخرین مقر تروریست‌ها در این کشور، از حدود ۵۰ روز پیش آغاز شده است و ضمن دستیابی به پیشروی‌های گسترده نظامی همچنان ادامه داد. این در حالی است که ارتش ترکیه که در خاک ادلب حضور دارد، به دمشق درباره ادامه این عملیات هشدار داده است و شبه‌نظامیان تحت حمایت این کشور سعی در ایجاد کارشکنی در روند پیشروی نیروهای سوری دارند. 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟