ارتش پاکستان: هرگونه اقدام هند علیه اسلام‌آباد روند صلح افغانستان را تحت تاثیر قرار می دهد

  • انتشار: ۴ حوت ۱۳۹۷
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 53836

سخنگوی ارتش پاکستان در واکنش به افزایش تهدیدهای هند علیه این کشور اعلام کرد که هرگونه حمله نیروهای هندی به این کشور روند صلح افغانستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

تنش‌ها میان پاکستان و هند، بعد از حمله انتحاری بر سربازان هندی در منطقه کشمیر که، ۴۱ کشته و ۴۴ زخمی در پی داشت شدت گرفت. این حمله توسط گروه تروریستی « جیش محمد» صورت گرفت.که «نارندرامودی» نخست وزیر هند، سازمان اطلاعاتی ارتش پاکستان را به طراحی این حمله متهم کرد و نسبت به اقدامات تلافی جویانه هند به این کشور هشدار داد.
وی روز گذشته به نیروهای هندی دستور داد تا برای حمله احتمالی به اهدافی در خاک پاکستان آماده باشند.
به نوشته باشگاه خبرنگاران جوان؛ جنرال «آصف غفور» سخنگوی ارتش پاکستان در واکنش به این موضوع اعلام کرد که در صورت هرگونه حمله احتمالی هند به پاکستان روند صلح افغانستان نیز با مشکل روبرو خواهد شد.
وی تصریح کرد که اقدام تلافی جویانه هند علیه این کشور روند صلح افغانستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
سخنگوی ارتش پاکستان اظهار داشت: اگر قرار بر این است که تروریسم در منطقه از بین برود، پس به نتیجه رسیدن تلاش‌های صلح افغانستان بسیار حیاتی است.
وی افزود: اما اگر هند به پاکستان حمله کند ما دفاع از خاک پاکستان را در اولویت قرار داده و سایر مسائل نیز به حاشیه خواهند رفت.
این درحالس است که اخیرا «زاهد نصرالله» سفیر پاکستان در کابل نیز گفته بود که هرگونه اقدام تلافی جویانه هند روند مذاکرات صلح طالبان با آمریکا را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟