ارتش آمریکا عملیات مشترک با عراق علیه داعش را از سرگرفت

  • انتشار: ۲۶ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 74417

رسانه های آمریکایی گزارش دادند پس از دو هفته‌ از حمله به سفارت این کشور در بغداد، ارتش ایالات متحده روز چهارشنبه عملیات مشترک خود را با عراق از سر گرفته است.

تصمیم به شروع مجدد عملیات نظامی اندکی بیش از دو هفته پس از رای پارلمان عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور صادر شد.

بغداد دولت ایالات متحده را به نقض حاکمیت عراق با انجام حملات هوایی در تاریخ ۳ ژانویه (۱۳ جدی) که منجر به ترور جنرال قاسم سلیمانی و ابوالمهندس یکی از رهبران نیروهای شبه نظامی عراق و هشت نفر دیگر شد، متهم کرد. 

دو مقام ارتش آمریکا به نیویورک تایمز گفتند که ارتش می‌خواست هرچه سریعتر عملیات را علیه داعش از سر بگیرد تا هرگونه تحرکی را که ممکن است در اختیار این گروه قرار بگیرد در نطفه خفه کند زیرا ایالات متحده عملیات علیه داعش را به حالت تعلیق درآورده بود. 

به دنبال انتشار این خبر تا کنون هیچ واکنشی از طرف دولت عراق در مورد از سرگیری عملیات مشترک با آمریکا اتخاذ نشده است. 

 «ولیم ورده» سخنگوی دفتر نخست وزیری عراق روز سه شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها تاکید کرد که بغداد هرگز توافقنامه‌ای را برای باقی ماندن نیروهای آمریکایی در عراق با هدف ادامه مبارزه با گروه تروریستی داعش امضا نخواهد کرد. 

وی افزود: تا این لحظه دولت به تصمیم پارلمان برای اخراج نیروهای آمریکا پایبند بوده و این قانون تنها شامل نیروهای آمریکایی نمی‌شود بلکه همه نظامیان خارجی باید عراق را ترک کنند. 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟