ادن هازارد؛امپراطور دربیل در اروپا

  • انتشار: ۳۰ جوزا ۱۳۹۸
  • سرویس: ورزشی
  • شناسه مطلب: 64568

آمدن ادن هازارد ستاره بلجیمی به سانتیاگو برنابئو به این معنی است که رئال‌مادرید در فصل جدید بازیکنی را به ترکیب خود اضافه می‌کند که توانایی‌های بسیاری را همراه خود می‌آورد که یکی از این توانایی‌ها قدرت بالای دریبلینگ این بازیکن است.

ستاره بلجیمی که چند سال درخشان را در چلسی پشت سر گذاشت و حالا به عنوان یکی از مهمترین نقل‌و‌انتقالات فوتبال اروپا راهی رئال‌مادرید شده است، از نظر تعداد اقدام به دریبل در فصل گذشته در میان بازیکنان پنج لیگ برتر اروپا رتبه سوم را به خود اختصاص داد و از این نظر فقط پشت سر سفیان بوفال از سلتاویگو اسپانیا و الن سن ماکسیمین بازیکن تیم نیس فرانسه قرار گرفته است.

به نوشته خبرورزشی، سفیان بوفال ۱۴۴ بار دریبل داشته و سن ماکسیمین هم ۱۴۳ مرتبه و بعد از این دو بازیکن ادن آزار قرار دارد که ۱۳۸ دریبل داشته و از این نظر حتی بالاتر از لیونل مسی قرار گرفته که ۱۳۴ دریبل در فصل گذشته طبق آمار داشته است.

بدون رقیب
گرچه او به صدر این جدول نزدیک است اما رتبه اول را به خود اختصاص نداده، با این وجود هازارد در صدر یک جدول دیگر مرتبط با دریبل قرار دارد. او در ۶۱,۶۱ درصد مواقعی که اقدام به دریبل کرده توانسته حریف را از پیش رو بردارد و از این نظر نیز لیونل مسی بعد از او قرار دارد که ۵۶.۷۸ درصد در عبور از حریفان خودموفق بوده است.

جانشین رونالدو نیست
زمانی که توپ زیر پای ادن آزار باشد کمتر کسی است که بتواند با او در زمینه دریبل‌زنی و حرکات تکنیکی رقابت کند. خرید جدید رئال به سانتیاگو برنابئو نیامده که جایگزین کریستیانو رونالدو شود و ۵۰ گلی که او در هر فصل برای رئال می زد را جبران کند بلکه او به این تیم آمده که زندگی جدیدی را به فاز هجومی این تیم ببخشد، روندی که در فصل گذشته و بعد از رفتن کریس رونالدو به شدت کند شده بود و به مشکل خورده بود.

همکاری با بنزما مثل همکاری با ژیرو
هازارد یک بازیکن غیرقابل پیش‌بینی است که می‌تواند قفل هر خط دفاعی را باز کند و هم برای خودش و هم برای دیگران فضاسازی کند تا موقعیت گل برای این تیم ایجاد شود. رابطه او با کریم بنزما مهاجم اصلی رئال و همکاری این دو بازیکن می تواند عاملی تعیین کننده در موفقیت کهکشانی‌ها در فصل جدید باشد اما سبک بازی ادن در چلسی و همکاری‌ای که او با مهاجمی مثل اولیویه ژیرو در چلسی داشت نشان می دهد که هواداران رئال می‌توانند به موفقیت تیمشان در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ خوشبین باشند.

معادلات زیدان 
رئال که در فصلی که گذشت فقط ۶۳ گل به ثمر رساند در یک سوم هجومی خود دچار مشکل بود و آمار و عملکردی که این تیم داشت به‌هیچ‌وجه در حد تیمی که مدعی قهرمانی است، نبود. چیزی که زین‌الدین زیدان سرمربی فرانسوی تیم به خوبی متوجه شده و به شدت به دنبال رفع آن برای فصل جدید است تا بتواند ناکامی‌های این فصل رئال را جبران کند و دوباره این تیم را به روند موفقیت‌آمیز برگرداند. ادن آزار بازیکنی است که زیدان بیش از همه برای حل مشکلات رئال روی او حساب کرده است و توانایی‌های اونیز نشان می‌دهد که اگر توپ زیر پایش بیفتد دلیلی وجود ندارد که نتواند از حریفان عبور کند و رئال را به سمت گلزنی و برنده شدن پیش نبرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟