ادعای یک رسانه آمریکایی: کشتار هدفمند غیرنظامیان در افغانستان توسط آمریکا

  • انتشار: ۸ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 25088

«گلوبال ریسرچ» نوشت: جنگ‌های خونین عراق و سوریه و همچنین افغانستان به نظر پایانی ندارد. مردم این کشورها در واقع بهای توطئه‌های بلندپروازی و هژمونیک غرب را می‌پردازند.

آمار تلفات غیرنظامیان از زمان حمله آمریکا و ناتو به افغانستان تا سال 2014 میلادی یکصدهزار کشته اعلام شده که این آمار بیانگر نظاره‌گری آمریکا و ناتو در برابر غیرنظامیان افغانستانی است.

گلوبال ریسرچ در گزارشی که به تازگی منتشر کرده گفته که دانشگاه «براون» در پژوهشی تحت عنوان «بهای جنگ» اعلام کرد که از سال 2001 تا 2014 میلادی دست‌کم یکصدهزار غیرنظامی در افغانستان جان خود را از دست داده‌اند در حالی که این آمار شامل زخمی‌ها نمی‌شود.

از سوی دیگر، دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان آمار تلفات غیرنظامیان افغان در سال‌های 2015 و 2016 میلادی را تکان‌دهنده اعلام کرده که با اعزام جنگنده‌های بیشتر به افغانستان و تشدید جنگ از سوی آمریکا قرار است این آمار به‌شدت افزایش یابد.

به نظر می‌رسد که آمار دانشگاه براون بیشتر قابل اعتماد است زیرا اگر تعداد کشته‌شدگان هر روز را 20 نفر در نظر بگیریم به همان آماری که این دانشگاه پس از پژوهش ارائه کرده است می‌رسیم، اما نمایندگی سازمان ملل تنها یک‌سوم این آمار را تأیید می‌کند.

گزارش آمار قربانیان جنگ که از سوی سازمان ملل ارائه می‌شود بیطرفانه اما بی‌اساس است زیرا برای در مخاطره قرار ندادن غیرنظامیان و تذکر به طرف‌های درگیر آمار واقعی افشا نمی‌شوند.

دانشگاه براون معتقد است که بر اثر جنگ و خشونت بیش از 370 هزار نفر در عراق، پاکستان و افغانستان از سال 2001 میلادی تا کنون کشته شده‌اند.

این آمار در واقعیت به‌وضوح نشان می‌دهد که با وجود بهای سنگین جانی و مالی که این جنگ‌ها در بر داشته‌اند اما نتوانسته‌اند که باعث استقرار حکومت‌های فراگیر، شفاف و دموکراتیک در عراق و افغانستان شوند.

با وجود این، آمریکا با اعزام نیروهای بیشتر و بازی با روسیه در واقع جنگ غیرواقعی را در افغانستان روی دست گرفته است که بهای آن را نظامیان و غیرنظامیان افغان می‌پردازند زیرا ناامنی در افغانستان در واقع زمینه‌ساز فروش تسلیحات آمریکایی برای کشورهای در معرض جنگ محسوب می‌شود.

گروه‌های مخالف مسلح دولت گرچه از حمایت‌های داخلی و خارجی برخوردارند اما این فقط یک نمایش از واقعیت تحریف‌شده در افغانستان است زیرا این واقعیت تحریف‌‌شده که معماران جنگ برای حفظ حضور خود در این کشور استفاده می‌کنند.

این در حالی است که روسیه و برخی از کشورهای منطقه نیز مبارزه با تروریسم ناتو و آمریکا در افغانستان را زیر سؤال برده‌اند زیرا در حضور نظامی آمریکا و ناتو گروه‌های تروریستی سرکوب نه، بلکه بیشتر گسترش یافته‌اند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟