ادعای عجیب یک متخصص ژنتیک: می توانیم لیونل مسی را شبیه سازی کنیم!

  • انتشار: ۱۰ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: ورزشی
  • شناسه مطلب: 55607

یک دانشمند علم ژنتیک ادعا کرد که با استفاده از روش های علمی فعلی، می توان در آینده لیونل مسی را شبیه سازی کرد.

مسی که تمام دوران حرفه ای اش را در بارسلونا سپری کرده، در ۶۷۴ بازی برای این تیم، ۵۹۱ گل به ثمر رساند و در یک دهه گذشته، یکی دو از دو سوپراستار دنیای فوتبال بوده است.

اما او در ۳۱ سالگی، در سال های پایانی دوران حرفه ای اش قرار دارد و اکنون این سوال در ذهن بسیاری وجود دارد که باید چند سال دیگر سپری شود که دنیای فوتبال بازیکنی مانند مسی به خود ببیند.

در چنین شرایطی، آرکادی ناوارو، متخصص ژنتیک و رئیس مرکز ژنوم-فنوم اروپا، ادعا کرد که ساختن نسخه دیگری از مسی امکان پذیر است.

او به شکه رادیویی کادنا سر گفت:” بله، می توان با روش های فعلی، مسی را شبیه سازی کرد. نسخه جدید از لحاظ ظاهری خیلی شبیه به مسی خواهد بود؛ انگار که دو قلوی او باشد.

مثل اینکه دو دوقلو با هم به دنیا آمده باشند و ما یکی را برای 2۰-3۰ سال منجمد کرده باشیم. این نسخه جدید ویژگی هایی مانند مسی دارد اما ژنتیک تنها یک عامل است. سایر موارد آموزش و محیط است.

مسی فقط به خاطر ژنتیکش، مسی نشده، بلکه به خاطر همه چیزهایی است که در طول زندگی آن را پشت سر گذاشته، آموزش اش، دوران حضورش در لاماسیا و جوری که با او رفتار شده است.

ژنتیک تنها می تواند پتانسیل یک کار را ایجاد کند، بقیه اش به ما بستگی دارد که آن کار را تکمیل کنیم.”

مسی در رقابت های این فصل تاکنون ۳۹ گل برای بارسا به ثمر رساند و در صورتی که بتواند قهرمان لالیگا شود، دهمین قهرمانی اش در این رقابت ها را جشن خواهد گرفت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟