ادبیات مذاکرات صلح سوریه باید بر اساس اصول ملی باشد

  • انتشار: ۳ حمل ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 3314

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از العالم، عبدالقادر عزوز مشاو دولت سوریه گفت: دولت از ابتدا با هر طرحی برای مذاکره و آشتی ملی به طور کاملا مثبت تعامل داشته است اما برای به ثمر نشستن هر طرحی در آینده خواهان آن است که جدول کاری و سازوکاری برای گفت و گوهای داخلی تدوین شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت سوریه خواهان نشست های صوری نیست بلکه به شکل جدی و حقیقی خواستار یک گفت و گوی سوری – سوری است که با تعیین زمان بندی و ساز و کار دقیق به حل بحران بینجامد.

مشاو دولت سوریه  تاکید کرد: ادبیات گفت و گو باید به عنوان زیربنای اصلیِ اصول ملی باشد و ساز و کار گفت و گو نیز باید بر اساس راهبردی باشد که به حل بحران سوریه منتج شود.

عزوز افزود که دولت دمشق به متغیرهای جهانی اعتنای چندانی ندارد و میزان آگاهی گروه های مختلف مردم سوریه برایش مهم است.

مشاور دولت سوریه تصریح کرد: مخالفان وقتی از فرهنگ تغییر سخن به میان می آورند، این تغییر باید اساسی و حقیقی باشد و از طریق پیشرفت و توسعه سازمان ها صورت بگیرد؛ نه با تهدید و قطع سر و جسدهای تکه تکه شده مردم.

وی گفت: ما خواستار فرایند گفت وگو محور بر اساس این منطق هستیم که طرف های مذاکره خود را سوار بر یک کشتی فرض کنند که یا همه با هم غرق می شوند و یا همه با هم نجات می یابند.

بشار اسد رییس جمهور سوریه دیروز یکشنبه از تمایل شدید سوریه برای به ثمر نشستن تلاش های روسیه در جهت برگزاری دور دوم گفت و گو میان طرف های سوری در مسکو که قرار است ابتدای ماه آینده برگزار شود، خبر داد.

رییس جمهور سوریه در دیدار با فرستاده ویژه روسیه افزود: مهمترین مساله باید توافق بر سر دستور کار باشد که شیوه کار و اصول گفت و گو و ساز و کارهای تحقق اهداف آن را معین کند.

وی گفت: دولت و ملت سوریه علی رغم مانع تراشی کشورهای منطقه ای و غربی به خصوص در حمایت از تروریست ها، به رییس جمهور سوریه برای ایجاد راه حل سیاسی اعتماد دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟