ادامه پیشروی های ارتش سوریه در اطراف سراقب

  • انتشار: ۱۳ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 79959

ارتش سوریه دامنه عملیات شبانه خود را تا جنوب غرب ولایت سراقب گسترش داده و کنترل دو شهرک دادیخ و کفر بطیخ در حومه جنوب غربی این ولایت را پس از درگیری‌هایی بسیار شدید با تروریست‌های النصره، گروه “سربازان قفقاز” و دیگر گروهک‌های مورد حمایت ارتش ترکیه پس گرفت.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، نیروهای هجومی ارتش سوریه کنترل دو شهرک دادیخ و کفر بطیخ در جنوب غرب سراقب واقع در حومه شرقی ادلب را پس از درگیری‌های شدید با اعضای گروه تروریستی جبهه النصره و اجناد القوقاز (سربازان قفقاز) و گروهک‌های مسلحی که تحت حمایت مستقیم ارتش ترکیه قرار دارند، پس گرفتند.

اسپوتنیک به نقل از یک منبع میدانی اعلام کرد، پیش از آغاز عملیات پیشروی یگان‌های ارتش سوریه به سمت این دو شهرک، تیراندازی شدیدی انجام شد و درگیری‌های شدیدی میان نیروهای ارتش سوریه از یک سو و تروریست‌ها النصره، اجناد القوقاز و “جبهه ملی آزادسازی” از سوی دیگر شکل گرفت که به کشته و زخمی شدن بیش از ۶۰ شبه‌نظامی و فرار مابقی آنها به سمت پایگاه‌های النصره در شهرک‌های مجدلیا و منطف در اطراف شهر اریحا منجر شد.

این عملیات با کنترل ارتش سوریه بر این دو شهرک پایان یافت.

این منبع در ادامه تاکید کرد: عملیات نظامی ارتش سوریه تا برقراری کامل امنیت در هر چهار جهت شهر سراقب ادامه دارد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از وزارت کشور سوریه اعلام کرد، شاهر دیب، مدیر منطقه سراقب به همراه ستوان اویس ابراهیم در پلیس این کشور و نیز دو نیروی پلیس این کشور در حمله گروهی از شبه‌نظامیان مورد حمایت ترکیه در ادلب کشته شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟