ادامه واکنشها به اظهارات «ظاهر قدیر»

  • انتشار: ۴ قوس ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 11632

مقام‌های ارشد امنیتی در واکنش به اظهارات ظاهر قدیر، عضو مجلس نمایندگان مبنی بر حمایت حکومت و شورای امنیت ملی از پروژه داعش، این اظهارات را بی‌اساس خوانده و خواستار ارائه اسناد از سوی آقای قدیر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از اطلاعات روز، نورالحق علومی، وزیر داخله، رحمت‌الله نبیل، رییس عمومی امنیت ملی و قدم شاه شهیم، رییس ستاد مشترک ارتش روز سه‎شنبه در یک نشست خبری به این اظهارت واکنش نشان دادند و آن را بی‌اساس و بدور از واقعیت خواندند.

ارگ ریاست جمهوری در اعلامیه‌ای روز دوشنبه خود بدون اشاره به اتهاماتی که آقای قدیر مطرح کرده و هم‌چنین بدون ذکر نام او، نوشته که دولت برای مبارزه با داعش همواره تلاش کرده و ارتش و پولیس چندین عملیات موفقانه را انجام داده و شماری از اعضای آن را از بین برده‌اند.

در این اعلامیه آن‌چه که «میلیشه‌سازی»خوانده شده، مورد انتقاد قرار گرفته و گفته شده که جلو آن را می‌گیرد. ذکر این موضوع اشاره‎ای است به تشکیل واحدهای مسلح از جانب آقای قدیر علیه داعش و طالبان در ننگرهار.

تواب غورزنگ سخن‌گوی شورای امنیت ملی در توییترش نوشته که «دفتر شورای امنیت ملی اظهارات غیر مسئولانه و عاری از حققیت و در جهت تحقق اغراض شخصی آقای ظاهر قدیر را مطلقاً رد می‌کند و آن را تلاشی برای دریافت منابع غیرقانونی جهت ایجاد ملیشه‌های شخصی وی و مغشوش‌ سازی اذهان عامه، ضعیف جلوه دادن روحیه ملی در مبارزه باداعش می‌داند.»

او افزوده: «دفتر شورای امنیت ملی به منظور روشن شدن حقایق و جلوگیری از انحراف اذهان عامه و تقویت روحیه ملی، از مقام عالی ریاست جمهوری اسلامی افغانستان و ریاست شورای ملی می‌خواهد تا هیئتی را به‌منظور بررسی اظهارات غیرمسئولانه آقای قدیر و تلاش‌های وی در جهت ایجاد ملیشه‌های شخصی تعیین نمایند.»

وزارت داخله در اعلامیه‌ای روز دوشنبه خود نوشته: «این وزارت «اظهارات یک عضو شورای ملی را مبنی بر حضور سران داعش در کابل و حمایت از این گروه توسط حلقه‌های در درون نظام را به شدت رد نموده و آن را خلاف منافع ملی کشور می‎داند.»

اعلامیه این اظهارات را صدمه زدن به فداکاری نیروهای امنیتی کشور خوانده است. در اعلامیه آمده است که : «به باور وزارت امور داخله این گفته‌ها بیشتر بر منافع شخصی شماری از افراد و گروه‌ها استوار بوده که باعث می‌شود تا دهشت‌افگنان هرچه بیشتر فعالیت‌های دهشت‌افگنانه و تروریستی شان را گسترش دهند و بر روحیه ملی صدمه وارد نمایند که جفای بزرگی به رشادت‌ها و قهرمانی نیروهای امنیتی افغانستان خواهد بود و عواقب خطرناکی را نیز در پی خواهد داشت.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟