ادامه حصارکشی های پاکستان در سرحدات با افغانستان

  • انتشار: ۱۹ حوت ۱۳۹۷
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 54535

مرکز تحقیقاتی دفاعی بریتانیا در گزارش تازه‌ای عنوان کرده است، که پاکستان حصارکشی ۵۰۰ کیلومتر خط فرضی دیورند را تکمیل کرده و ۴۰۰کیلکومتر در چند ماه آینده تکمیل خواهدکرد.

این نهاد به نقل از لوی درستیز پاکستان نوشته، که این حصار کشی برای اردوی پاکستان یک موفقیت کلان در امر مبارزه با تروریست است.
همزمان صدراعظم پاکستان اظهار داشت: به هیچ جمعی اجازه نمی‌دهد که خاک پاکستان برای انجام حمله به دیگر کشورها خاصتاً همسایه‌های این کشور استفاده شود.
عمران خان روز جمعه در یک سخنرانی در اسلام‌آباد گفت: اردوی پاکستان اقدام‌های اساسی را برای برطرف کردن تهدید‌های که از آدرس پاکستان متوجه همسایه‌های این کشور بود، روی دست گرفته است.
وی افزود: تعهد ما با جامعه جهانی و همسایه‌های مان پابرجاست یکی هم ایجاد موانع در امتداد سرحد با افغانستان است این نشان دهنده تعهد ما در مبارزه با تروریزم است اجازه نمی‌دهیم تروریست‌ها از خاک ما برضد کشورهای دیگر استفاده کنند با همه امکانات خود مانع این فعالیت‌ها خواهیم شد.
اما برخی آگاهان سیاسی در واکنش به این موضوع می‌گویند: پاکستان به جای حصار کشی در امتداد خط فرضی دیورند که یکی از عامل‌های مناقشه افغانستان با پاکستان است، دست از همکاری با گروه‌های هراس افگن بردارد و لانه‌های امن این گروه‌ها را در خاک‌اش نابود کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟