ادامه اعتراضات به مواضع ضداسلامی فرانسه

  • انتشار: ۱۰ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 96509

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از تلویزیونی فرانس ۲۴، تظاهرات در بسیاری از کشور‌های اسلامی در اعتراض به موضع فرانسه در قبال انتشار کاریکاتور پیامبر (ص) همچنان ادامه دارد؛ ده‌ها هزار مسلمان در پاکستان، بنگلادش و همچنین در سرزمین‌های فلسطینی تظاهرات کردند.

هزاران مسلمان جمعه پس از برگزاری نماز جمعه در مسجد الاقصی قدس تجمع کردند. آن‌ها به اظهارت امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه پس از حمله در نیس در خصوص آزادی بیان هیچ اهمیتی نمی‌دهند. واعظان جمعه هم خطبه‌های نماز جمعه را بسیار تند برگزار کردند. خطیب جمعه مسجد الاقصی رئیس جمهور فرانسه را به دلیل اظهارات ضد اسلام و مسلمین، مسئول همه اقدامات خشونت بار فرانسه دانست.

در نوار غزه معترضان خشم خود را با حمله به تمثیل ساخته شده از مکرون نشان دادند و آن را آتش زدند. در بمبئی هم مسلمانان خشمگین علیه مکرون تظاهرات کردند. در سوریه مخالفان دولت، شعار‌های بسیاری علیه مکرون سر دادند. یکی از معترضان می‌گوید مکرون به اسلام و پیامبر ما اهانت کرد. از دیدگاه ما این اظهارات بسیار مهم‌تر از بمباران‌ها و پرتاب موشک است.

تظاهرات مشابهی هم در بیروت برگزار شد. در پایتخت لبنان، حدود ۳۰۰ نفر از جمله حامیان یکی از احزاب اسلام گرای سنی به سوی اقامتگاه رسمی سفیر فرانسه حرکت کردند. نیرو‌های پولیس معترضان را به شدت سرکوب کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟