اداره کل بازرسی پنتاگون نسبت به موفقیت در جنگ افغانستان تردید دارد

  • انتشار: ۲۸ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 37188

اداره بازرسی کل پنتاگون با انتشار گزارشی در مورد وضعیت افغانستان می گوید که با وجود حملات پیاپی هواپیماهای آمریکایی و هدف قرار دادن مواضع طالبان، اما در موفقیت استراتژی ترامپ در افغانستان تردید وجود دارد.

به گزارش آسوشیتدپرس، اداره بازرسی کل پنتاگون روز گذشته (جمعه) با انتشار گزارشی اعلام کرد که هر چند آمریکا سه هزار و پانصد نیروی دیگر به افغانستان فرستاده و حملات هوایی را علیه طالبان افزایش داده است، دولت افغانستان تا اواخر سال 2017 نتوانسته است، کنترل خود را بر مناطق بیشتری در این کشور گسترش دهد.

طبق این گزارش، هنوز زود است که در مورد مهمترین راهبرد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای افغانستان نظر داد. ترامپ در ماه اوت گذشته راهبردی برای افغانستان ارائه کرد که مهمترین هدف آن اعمال فشار بر طالبان برای مصالحه با دولت کابل است.

گزارش پنتاگون حاکی است که فعلا دشوار است که تاثیر این راهبرد را ارزیابی کرد زیرا هنوز اطلاعات لازم درباره این راهبرد، از جمله تلفات نظامیان افغانستان، ارائه نشده است.

این گزارش پنتاگون در حالی مطرح می شود که برخلاف تصورها طالبان در زمستان جاری نیز به حملات خویش ادامه داده است و جنگ های خونینی بین این گروه و نیروهای دفاعی و امنیتی به وقوع پیوسته است.

چندی پیش در یک حمله خونین در کابل بیش از صد تن جان خود را از دست داد و ده ها تن دیگر در این حادثه زخمی شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟