اداره عالی مبارزه با فساد اداری، امتیازات و معاش های 15 والی کشور را به حالت تعلق در آورده است

  • انتشار: ۱۵ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 16727

اداره عالی مبارزه با فساد اداری نام ۱۵ والی کشور را به دلیل عدم ثبت دارایی های شان منتشر کرده است که براساس قانون، معاشات و امتیازات این افراد به تعلیق در می آید، که از آن جمله می توان والی ولایت های قندهار، بلخ، کاپیسا، غزنی و تعدادی دیگر از والی ها را نام برد.

این اداره تاکید کرده است که این والیان باید دارایی های شان را در اداره عالی مبارزه با فساد اداری ثبت کنند و تا زمانی که این کار را نکنند معاشات شان داده نمی شود.

این اداره با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید تا کنون دارایی بیش از ۷۹۷۹ تن از مقام‌های ارشد حکومتی ثبت شده و کارمندانی که تا به حال دارایی‌های‌شان را ثبت و اشاعه نکرده‌اند، تا زمان ثبت آن دارایی‌شان به حالت تعلیق قرار می‌گیرد.

با این حال، اداره عالی مبارزه با فساد داری نیز تاکید کرده است که تازمان ثبت دارایی های این افراد معاشات شان براساس مصوبه های کابینه، به تعلیق در می آید.

این اداره اعلام کرده است که براساس مصوبه شماره ۱۷ کابینه که به تاریخ ۱۵-۸-۱۳۹۵ تصویب شده حقوق و امتیازات مقامات و کارمندانی که تا اکنون دارایی های شان را ثبت و اشاعه نکرده اند، الی اشاعۀ دارایی های شان در حالت تعلیق قرارمی گیرد.

الیاس وحدت والی پکتیکا،بسم الله افغان مل والی زابل، سید محمد خالد والی کاپیسا، عطامحمد نور سرپرست ولایت بلخ، سید انور سادات والی فاریاب، کریم متین والی غزنی، حافظ عبدالقیوم والی نورستان، احمد فیصل بیکزاد ـ والی بدخشان، اسدالله عمرخیل والی کندز، عبدالستار بارز والی بغلان، زلمی ویسا والی پکتیا، همایون عزیزی والی قندهار، حیات الله حیات والی هلمند، نذیر احمد والی ارزگان و نصر الله ارسلا والی خوست، از جمله والیانی اند که هنوز دارایی های شان را ثبت نکرده اند.

کابینه دولت افغانستان در مصوبه شماره ۱۹ خویش به تاریخ ۱۷-۹-۱۳۹۵ فیصله کرده است که دارایی های مقامات عالی رتبه افغانستان ثبت و از طریق منابع آنلاین، منتشر شود.

فهرست دارایی‌های محمد اشرف غنی رییس جمهور و عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی پیش از این از سوی ادارۀ مبارزه با فساد اداری اعلام گردیده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟