اداره ثبت احوال و نفوس: تذکره برقی رئیس جمهور هنوز آماده نشده است

  • انتشار: ۷ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 37505

روح الله احمدزی سخنگوی اداره مرکزی ثبت احوال و نفوس می گوید که تا زمانی که رئیس جمهور اشرف غنی تذکره اش را اخد نکند، این روند بیرون از ارگ آغاز نخواهد شد. آقای اشرف غنی برای افتتاح پروژه تاپی در هرات حضور دارد.

اداره مرکزی ثبت احوال نفوس افغانستان می‌گوید، برای از سرگیری روند بایومتریک متقاضیان تذکره‌های الکترونیکی، آنان منتظر هدایت رئیس جمهور اند.

با آن که دو هفته از بایومتریک شدن رئیس جمهور افغانستان برای اخذ تذکره الکترونیکی گذشته، اداره ثبت احوال نفوس می‌گوید تا هنوز تذکره رئیس جمهور چاپ نشده‌است.

روح‌الله احمدزی سخنگوی این اداره روز دوشنبه به رادیو آزادی گفت، هر زمانی که رئیس جمهور برای اخذ تذکره‌اش آماده شود آنان تذکره وی را چاپ خواهند کرد.

به‌گفته وی تا زمانی که رئیس جمهور تذکره اخذ نکند آنان این روند را در بیرون از ارگ آغاز نخواهند کرد.

احمدزی همچنان می‌گوید، از سه روز به این‌سو روند بایومتریک کردن در ارگ توقف یافته‌است.

سخنگویان رئیس جمهور به‌گونه رسمی در این باره ابراز نظر نمی‌کنند که چه زمانی رئیس جمهور تذکره‌اش را اخذ خواهد کرد و یا این که روند از سرگیری پروسه بایومتریک چه وقت از آغاز خواهد شد. گفته می شود بعد از بازگشت رئیس جمهور از هرات به کابل روند بایومتریک این تذکره ها دوباره آغاز خواهد شد.

اداره مرکزی ثبت احوال نفوس افغانستان به تاریخ ۲۷ ماه دلو سال روان هجری شمسی مرحله بایومتریک برای توزیع تذکره‌های الکترونیکی را در ارگ ریاست جمهوری آغاز کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟