اختلاف پاکستان و هند بر سر کشتی توقیف شده وارد فاز جدیدی شد

  • انتشار: ۱۷ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 80625

دولت پاکستان ادعای مقامات هندی مبنی بر توقیف یک کشتی چینی که حامل ابزار ساخت موشک به مقصد پاکستان بود، را رد کرد و گفت: محموله کشتی متعلق به یک شرکت خصوصی در پاکستان است که هدف آن استفاده در بخش صنعتی می باشد.

وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: مقامات هندی اقدام به بازرسی و توقیف یک کشتی تجاری کردند که محموله سیستم پوششی کوره حرارتی را برای یک شرکت خصوصی در پاکستان حمل می کرد.

در این بیانیه آمده است: ادعای طرف هندی بی اساس است و پاکستان هیچ تلاشی برای مخفی کاری یا لاپوشانی اطلاعات نکرده بلکه تمام جزئیات مربوط به محموله کشتی در اسناد مربوطه ثبت شده است.

وزارت امور خارجه پاکستان گفت: ادعاهای مربوط به ماهیت نظامی محموله کشتی توقیف شده نادرست است زیرا کوره های مشابه هم اکنون در چندین حوزه صنعتی در پاکستان و سایر کشورهای جهان مورد استفاده قرار دارد و این ابزار در هیچ فهرست بین المللی کنترل صادرات نیز قرار ندارد.

منابع خبری گزارش دادند: مقامات هندی ۱۸ روز پیش یک کشتی چینی حامل ابزار صنعتی مورد استفاده برای ساخت موشک های بالستیک را که به سوی پاکستان در حرکت بود، توقیف کردند.

به نقل از ایرنا؛ گفته شده که در فهرست بار این کشتی تجهیزات حرارتی وجود دارد که می تواند برای ساخت موشک های بالستیک  مورد استفاده قرار گیرد اما نام این تجهیزات در برنامه سفر کشتی به مقصد پاکستان تغییر کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟