اختلاف امریکا و طالبان بر سر پایگاه‌های نظامی این کشور در افغانستان، همچنان ادامه دارد

  • انتشار: ۱۵ حوت ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 54366

برخی منابع خبری می‌گویند، اختلافات میان نمایندگان امریکا و طالبان بر سر پایگاه‌های نظامی امریکا در افغانستان همچنان ادامه دارد و دو طرف به نتیجه نرسیده اند.

هرچند تا هنوز به شکل رسمی از جزئیات نشست قطر چیزی منتشر نشده، اما برخی رسانه ها از عدم توافق دوطرف بر سر موضوعات مطرح شده خبر داده اند.
براساس گفته منابع، هیات امریکایی در این مذاکرات خواستار توافق طالبان با موجودیت یک پایگاه نظامی در افغانستان اند؛ اما طالبان تا کنون این مساله را نپذیرفته اند.
و نیز گفته می شود؛ هیات امریکایی گفته اند که برای پاسخ فوری به تهدیدهای احتمالی علیه این کشور به یک پایگاه نظامی ضرورت است؛ اما طالبان جواب منفی داده اند.
همچنین واشنگتن پست نیز گفته است که دو طرف مذاکره کننده در قطر روی تقسیم اوقات خروج نیروهای نظامی خارجی از افغانستان نیز اختلاف نظر دارند.
به گفته این روزنامه، هیات امریکایی می گوید نیروهای خود را تا 2024 به شکل تدریجی از افغانستان می‌کشد؛ اما طالبان گفته اند نیروهای امریکایی باید در مدت یک سال افغانستان را ترک کنند.
به گفته این منابع، هرچند مذاکرات قطر پیچیده شده؛ اما هنوز جای امیدواری برای رسیدن به یک توافق کلی در این مذاکرات وجود دارد.
گفتنی است، پنجمین دور مذاکرات نمایندگان امریکا و طالبان از 26 فبروری آغاز شد و پس از توقف دو روزه تا هنوز ادامه دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟