اختلاف اشرف غنی و عبدالله بر سر سخنگوی وزارت خارجه

  • انتشار: ۱۵ میزان ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 69854

رییس جمهور غنی با صدور فرمانی «صبغت‌الله احمدی»، سخنگوی وزارت امور خارجه را برکنار کرد اما عبدالله، رئیس اجرائیه دولت وی را در مسئولیت خود ابقا نمود.

«صدیق صدیق»، سخنگوی ریاست جمهوری پیش از این گفته بود که سخنگوی وزارت امور خارجه به دلیل سخنانش درباره روند صلح و میزبانی پاکستان از گروه طالبان برکنار شده است.

اما ساعاتی بعد از این حکم، عبدالله رئیس اجراییه دولت و رقیب انتخاباتی اشرف غنی با فرمان ریاست جمهوری مخالفت کرده و سخنگوی وزارت خارجه را ابقا نمود.

در بیانیه ریاست اجرائیه آمده است: «آقای صبغت الله احمدی سخنگوی وزارت امورخارجه در حمایت از پروسه صلح موقف وزارت خارجه را بیان کرده است. انتصابات و برطرفی‌ها را در اين موقع تنها می‌توان با انتخابات مرتبط دانست. بنابراین وی الی نهایی شدن نتيجه‌ی انتخابات به كارش ادامه می‌دهد.»

گفتنی است هفته گذشته، هیئت طالبان به اسلام آباد سفر کردند و با مقامات این کشور دیدار و گفتگو نمودند.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری در واکنش به این سفر گفته بود: «میزبانی از گروهی که هنوز دست به خشونت می‌زند، خلاف تمام اصول روابط میان کشورها است.» اما پس از آن صبغت‌الله احمدی سخنگوی وزارت امور خارجه درباره سفر طالبان به پاکستان گفت: کابل از تلاش هر کشوری برای صلح استقبال می‌کند و امیدوار است پاکستان برای کشاندن طالبان به پای میز مذاکره با دولت افغانستان رو راست و عملی کار کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟