اختلافات در کمیسیون شکایات انتخاباتی به شدت رونما شد

  • انتشار: ۲ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 32339

مقام‌های کمیسیون شکایات انتخاباتی، در مورد تصمیم برکناری پنج کارمند پیشین آن اداره هم‌نظر نیستند. رئیس کمیسیون می‌گوید که به دلیل خلاف‌ورزی از قانون، پنج مأمور آن اداره را برکنار کرده است؛ اما معاون کمیسیون تأکید دارد که آن کارمندان بر اساس تعصب‌های قومی و زبانی از وظیفه سبکدوش شده اند.

روز گذشته، عبدالعزیز آریایی، رئیس کمیسیون شکایات انتخاباتی، پنج عضو دارالانشای آن کمیسیون را – به دلیل آنچه او قانون‌شکنی و سهل‌انگاری در انجام وظایف خوانده است – از وظیفه برکنار کرد.

معاون مسلکی دارالانشا، رئیس تحلیل و بررسی، رئیس منابع بشری، آمر اسناد و ارتباط و مدیر حاضری کمیسیون شکایات انتخاباتی شامل افراد برکنارشده می‌باشند.

آقای آریایی، فهرستی طولانی از سرپیچی افراد برکنارشده را که در آن سرپیچی از حکم رئیس جمهور افغانستان نیز ادعا شده است، با خبرنگاران شریک ساخت و گفت “آنها کسانی بودند که از روز اول موانع ایجاد کردند، دوسیه‌های شان موجود است که ما به ریاست جمهوری افغانستان و لوی سارنوالی نیز فرستاده ایم”.

اما؛ حمیرا حق‌مل، معاون کمیسیون شکایات انتخاباتی پس از سخنان آقای آریایی، به خبرنگاران گفت، این افراد به شکل غیرقانونی از سوی رئیس کمیسیون برکنار شده اند.

خانم حق‌مل، اتهامات وارده بر کارمندان برکنارشده را از سوی رئیس کمیسیون، به شدت رد کرد و گفت، این افراد بر اساس تعصب‌های قومی و زبانی از وظیفه سبکدوش شده اند.

او افزود “اینها (افراد برکنارشده) مشخصاً تمام شان پشتون هستند…ده ماه کاری کمیسیون تماماً با توطئه‌ها و دسیسه‌های جناب رئیس سپری شده است، ما در حالت دفع دسیسه‌ها و توطئه‌ها قرار داریم”.

به گفتۀ وی، رئیس کمیسیون شکایات انتخاباتی به دلیل این که افراد مورد نظرش را جابه‌جا سازد، پنج مأمور دارالانشای کمیسیون را برکنار کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟