احمد ضیاء مسعود: رئیس جمهور حق برکناری مرا ندارد/ این برکناری باعث بی ثباتی در کشور خواهد شد

  • انتشار: ۲۹ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 21015

بعد از برکناری احمد ضیاء مسعود نماینده حکومت در امور اصلاحات و حکومتداری خوب، آقای مسعود در واکنش به برکناری اش گفته است که رئیس جمهور حق برکناری وی را ندارد. وی می گوید این برکناری باعث ناامنی و بی ثباتی در کشور خواهد شد.

رییس جمهور ناوقت روز گذشته احمدضیاء مسعود، نمایندۀ ویژه‌اش در امور اصلاحات و حکومتداری خوب را از وظیفه برکنار کرد. احمدضیاء مسعود امروز در واکنش به برکناری‌اش در کنفرانس خبری گفت که به خاطر جلوگیری از قومی‌سازی حکومت در مبارزات انتخاباتی جانب محمداشرف غنی را گرفت و در صورتی که این فرمان ملغا نشود، امنیت و ثبات کشور با خطر روبه‌رو خواهد شد.

آقای مسعود می‌گوید، رییس جمهور حق ندارد او را از مقامش عزل کند و باید هرچه زودتر این فرمان بی‌معنا اعلام شود.

او می‌افزاید، مردم دیگر تحمل جنگ و ناامنی را ندارند و «خروج من از ساختار حکومت به معنای کشاندن افغانستان به سمت بحران است.»

به گفتۀ نمایندۀ عزل‌شدۀ رییس جمهور، رییس جمهور به دنبال زمینه‌سازی بی‌ثباتی و ناامنی در کشور است.

احمدضیاء مسعود می‌گوید که بر بنیاد رأی مردم وارد کارزارهای انتخاباتی شد و اکنون حامیانش از او جویای دلایل برکناری‌اش شده‌اند.

او می‌گوید، هواداران، فعالان مدنی، بزرگان قومی و سیاستمداران از تمام ولایت‌های کشور در حال آمدن به پایتخت اند و آنان در این مورد در حال رأی‌زنی اند.

آقای مسعود می‌گوید که او در جریان این موضوع نبوده و عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت هم کوچک‌ترین دخلی در این قضیه نداشته است؛ «این به این معنا است که یک نفر می‌خواهد خواستش را بر ملت تحمیل کند.»

او هشدار می‌دهد که حکومت باید هرچه زودتر اشتباه خود را جبران کند، در غیر این صورت مسؤولیت پس‌لرزه‌های برکناری‌اش بر دوش آن‌ها خواهد بود.

آقای مسعود در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۴ که به جنجال هم کشیده شد، در کنار اشرف غنی قرار گرفت.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟