احمد ضیاء مسعود: حکومت اشرف غنی نمایندگی از چهار نفر مشکوک است

  • انتشار: ۹ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 21423

احمدضیاء مسعود، نمایندۀ عزل‌شدۀ رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب می‌گوید که این حکومت مشروعیت ندارد و حکومتی که محمداشرف غنی، نمایند‌گی از آن می‌کند، صرفاً حکومت چهار نفر مشکوک است.

آقای مسعود در 25مین سال‌روز شکست قوای سرخ از افغانستان (28 ثور) می‌گوید، رییس جمهور می‌خواهد به تنهایی تمام ارگان‌ها را به دست گیرد و این شخص «دیکتاتورمشرب» به هیچ‌یک از تعهداتش پابند نست.

نمایندۀ عزل‌شدۀ رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری می‌افزاید، حملۀ پیچیدۀ طالبان بر قول اردوی 209 شاهین، حمله بر شفاخانۀ 400 بستر، حمله بر ریاست رجال برجسته، حملۀ انتحاری در راهپیمایی جنبش روشنایی و سقوط مشکوک برخی از ولایت‌ها و ولسوالی‌ها، و افزایش جنگ در شمال و شمال‌شرق افغانستان به این معنا است که حکومت خواهان تضعیف پایه‌های نظام شده و نیروهای امنیتی را وادار به ترک صفوف‌شان می‌کند.

احمدضیاء مسعود می‌گوید، چرخش‌های سیاسی رییس جمهور و عدم توجه‌اش به حساسیت‌های کشورهای همسایه سبب شده تا افغانستان یک بار دیگر به محل تقابل منطقه تبدیل شود.

او می‌افزاید، تطبیق پروژه‌های خطرناک از جمله سقوط شماری از ولایت‌ها و ولسولی‌ها و شعله‌ورشدن آتش جنگ به بهانۀ حضور داعش و طالبان، افغانستان را به کام نبردی خانمان‌گیر می‌کشاند.

به گفتۀ مسعود، سال جاری سالی جنجالی خواهد بود و دشمن برای براندازی و نفاق‌پراکنی دست به هر عملی خواهد زد. او از مردم می‌خواهد، از اجرای طرح ویران‌گرانۀ دشمن و حامیان دشمن جلوگیری کنند.

مسعود از دیگر احزاب و نهادهای سیاسی و اجتماعی و مجاهدان می‌خواهد تا از حمایت رییس جمهور دست بردارند، با تیم ارگ مقاطعه کرده و دیگر در نشست‌های رییس جمهور اشتراک نکنند.

او از مردم می‌خواهد رییس جمهور را وادار به استعفا کرده و برای انتخابات زودهنگام تلاش کنند. مسعود می‌گوید که استعفای رییس جمهور افغانستان را از بن‌بست نجات می‌دهد و این ساختار بنابر عدم رعایت قانون اساسی هر روز بحران می‌آفریند.

نمایندۀ پیشین رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری می‌گوید، به مبارزات سیاسی و حق‌طلبانه‌اش ادامه می‌دهد و برای از میان برداشتن خودکامه‌گی و برتری‌طلبی می‌رزمد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟