احمدزی: حاضرم درباره «رشوه‌گیری جنسی» و «ترویج فحشا» در ارگ سند ارائه کنم

  • انتشار: ۷ جوزا ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 62763

«حبیب‌الله احمدزی»، مشاور سابق ریاست جمهوری مدعی است که دربارۀ «رشوه‌گیری جنسی» و «ترویج فحشا» در ارگ، اسناد دارد و حاضر است این سندها را همه‌گانی سازد.

احمدزی، هفته پیش در گفتگو با رسانه‌‎ها اظهار داشت که در ارگ ریاست‌جمهوری کسانی هستند که از زنان در بدل مقرری آنان در پست‌ها رشوۀ جنسی می‌گیرند.

این اظهارات واکنش‌های زیادی را به‌همراه داشته است.

احمدزی خاطر نشان کرد: «اگر کسی مرا مجبور کند، بسیار شهود و دیگر چیزها وجود دارد. من مردمان بزرگ بزرگی را میاروم که به رسانه‌ها بیایند، بعد این‌ها در برابر آن‌ها چه خواهند گفت؟»

وی می‌گوید که پیش از این چنین نابسامانی و فسادها را با مقام‌های مسؤول در میان گذاشته اما آنان توجهی به این مسایل نکرده‌اند: «به ستانکزی صاحب، رییس عمومی امنیت ملی، دوبار من همرایش تماس گرفته ام هردو بار این موضوع را برایش گفته ام این وضعیت روان است و لطفآ دراین باره مداخله کنید.»  

این درحالی مطرح می شود که ارگ ریاست‌جمهوری این ادعاها را بی‌اساس می‌خواند.

هارون چخانسوری، سخنگوی رییس‌جمهور در این باره گفت: «وقتی یک شخص به حکومت کار می‌کند، حکومت گل گل‌زار، خیر وخیریت است، و روزی از حکومت دور شد همه چیز خراب است.»

عبدالله عبدالله، رییس‌‎اجراییه حکومت این اتهام‌ها را جدی می‌داند و می‌گوید که اگر این موضوع به‌گونۀ شفاف بررسی نشود، صدمه ای بر حرکت سالم زنان و حیثیت جمهوری اسلامی افغانستان و روش کاری رهبران حکومت خواهد بود.

او افزود: «من قضاوت نمی‌کنم در این باره، اما نام‌ها گرفته شده‌است و مسایل بحث شده‌اند…. راه حل این نباشد که همان کسی که پیام را رسانده است همان را جزا بدهیم.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟