احزاب پاکستانی: اجازه نمی دهیم پاکستان به سوریه ای دیگر تبدیل شود

  • انتشار: ۱۲ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 25326

جمعی از اعضای ارشد و رهبران احزاب سیاسی مختلف پاکستان در جلسه ای مشترک تاکید کردند که اجازه نخواهند کشورشان بازیچه توطئه های خارجی قرار گیرد و به وضعیت امروز کشورهایی چون لیبی، سوریه یا عراق دچار شود.

این جلسه که روز گذشته با عنوان ‘فرقه گرایی، سمّی مهلک برای پاکستان’ به میزبانی حزب ‘مجلس وحدت مسلمین’ در کراچی برگزار شد، علامه راجا ناصر عباس رهبر این حزب مذهبی-سیاسی پاکستان گفت: کانون قدرت جهانی، در منطقه آسیا قرار گرفته است و قدرت هایی نظیر آمریکا، انگلیس و هم پیمانان آنان از این واقعیت خرسند نیستند و آن را برنمی تابند.

وی گفت: قدرت های غربی برای ایستادن مقابل قدرت آسیایی ها، به دنبال آن هستند تا پاکستان و برخی دیگر از کشورها منطقه را از طریق ترویج فرقه گرایی و تروریسم، به ورطه جنگ بکشانند.

علامه راجا ناصر عباس گفت: تروریسم با حمایت های آمریکا و هم پیمانانش، مشکلات زیادی برای پاکستان ایجاد کرده است. عوامل آمریکایی ها در تلاش برای ترویج فرقه گرایی و ایجاد اختلاف میان گروه ها و پیروان مذاهب مختلف در پاکستان هستند تا از این طریق بتوانند به منافع و اهداف شوم خود دست یابند.

وی از تمام گروه ها و احزاب پاکستان خواست تا برای مقابله با چین اهداف و نیات شومی از سوی دشمنان پاکستان، دست به دست هم بدهند و با هم متحد و یکصدا باشند.

وی در خصوص حوادث تروریستی اخیر در شهر پاراچنار که بیش از 100 کشته برجای گذاشت و نیز در خصوص اهمیت راهبردی این منطقه برای پاکستان گفت: پاراچنار از سوی تروریست های ‘داعش’ و ‘لشکر جهنگوی’ تهدید می شود. اگر منطقه پاراچنار به عنوان یکی از راهبردی ترین مناطق پاکستان در نزدیک مرز افغانستان توسط تروریست ها تضیعف شود، پاکستان نمی تواند مانع از ورود داعش به این کشور شود.

نمایندگانی از احزاب مختلف از جمله حزب ‘تحریک انصاف’، ‘متحده قومی’، ‘پاک سرزمین’، ‘جماعت اسلامی’، ‘جمعیت علمای پاکستان’، ‘جمعیت علمای پاکستان’ و … در این جلسه مشترک حضور داشتند.

مسئله حضور داعش در پاکستان، امروز یکی از اصلی ترین دغدغه های این کشور است. اگرچه ارتش پاکستان حضور داعش در این کشور را تکذیب می کند، اما واقعیت امر چیز دیگری است و این گروه تروریستی به ویژه طی یک سال اخیر، مسئولیت چندین حمله تروریستی در پاکستان را برعهده گرفته است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟