احتمال کاهش محدودیت‌های ناشی از کرونا در ایتالیا

  • انتشار: ۲۱ حمل ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 82905

به نقل از خبرگزاری رویترز، «جوزپه کونته» نخست وزیر ایتالیا گفت کشورش ممکن است برخی محدودیت‌هایی که به منظور مهار ویروس جدید کرونا به اجرا درآمده بود را تا پایان ماه آوریل بردارد.

وی امروز پنجشنبه در مصاحبه با بی بی سی گفت: ما نیازمند انتخاب بخش‌هایی هستیم که می‌توانند فعالیتشان از سر بگیرند. در صورتی که دانشمندان تأیید کنند، ما ممکن است شروع به کاهش برخی اقداماتی که در حال حاضر انجام می‌شود، تا پایان این ماه (آوریل) بکنیم.

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا همچنین هشدار داد کشورش نمی‌تواند اقدامات حفاظتی را به یکباره بردارد و قرنطینه ملی که در تاریخ ۹ مارس (ماه گذشته میلادی) اعمال شد، تنها می‌تواند به تدریج کاهش یابد.

طبق آمار‌های رسمی، ایتالیا از لحاظ شمار مبتلایان به ویروس کرونا، رتبه سوم را در جهان به خود اختصاص داده است. طبق آخرین آمار‌های رسمی، تا کنون بیش از ۱۳۹ هزار نفر به ویروس جدید کرونا موسوم به «کووید-۱۹» در ایتالیا مبتلا شده اند. همچنین تا کنون نزدیک به ۱۷ هزار و ۷۰۰ نفر در این کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

تا کنون بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر در جهان به بیماری کرونا مبتلا شده اند؛ همچنانکه نزدیک به ۸۹ هزار نفر نیز بر اثر این ویروس در جهان جان خود را از دست داده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟