احتمال پادرمیانی یوناما بین بلخ و کابل

  • انتشار: ۱۸ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 36761

منابعی می گویند بعد از اینکه دور دوم گفتگوهای بین نمایندگان حزب جمعیت و حکومت بی نتیجه پایان یافته، اکنون قرار است دفتر سازمان ملل در کابل (یوناما) بین حکومت و جمعیت در مورد والی بلخ پادرمیانی کند. تا این اختلافات به زودی حل شود.

گفت‌وگوها میان  نمایند‌گان حزب جمعیت اسلامی و ارگ ریاست‌جمهوری پس از یک توقف دو هفته‌یی  از سر گرفته شد. اما منابعی می گویند که این گفتگو ها تاکنون به نتیجه ای نرسیده است.

این منابعی می‌گویند که گفت‌وگوهای میان نمایندگان حزب جمعیت و حکومت وحدت ملی همانند نشست‌های پیشین میان دو طرف بی نتیجه پایان یافته است و دفتر یوناما برای حل این اختلاف‌ها پادرمیانی می‌کند.

ذبیح فطرت معاون سخنگوی جمعیت اسلامی گفته است “در باره چند مساله اختلافات وجود دارد ، از جمله بحث شناسنامه‌های برقی است ، بحث اصلاحات انتخاباتی است بحث حزبی شدن پارلمان است و موضوعات همانند دیگر.”

در همین حال، دفتر نمایند‌گی سازمان ملل در افغانستان “یوناما” از طرف های مذکور خواسته است که اختلافات شان را از راه های مسالمت آمیز حل کنند.

لیام مکدوال، سخن‌گوی یوناما به طلوع نیوز گفت:سازمان ملل متحد خواهان حل اختلاف ها میان ریاست جمهوری وجمعیت اسلامی به زودترین فرصت ممکن است.”

یونما می افزاید که سازمان ملل درپاسخ به درخواست‌های طرف‌های درگیر سرگرم پشتیبانی ازیک راه حل صلح آمیز به زودترین فرصت ممکن است.

با این هم ریاست‌جمهوری در باره از سر گیری گفت‌وگوها با جمعیت اسلامی و نیز چرایی به نتیجه نرسیدن با جمعیت چیزی نمی گوید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟