احتمال غرق شدن هواپیمای مالزی در اقیانوس

  • انتشار: ۸ جدی ۱۳۹۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 2292

بامبانگ سوئلیستیو، رییس مرکز ملی جست‌جو و کمک اندونیزیا می‌گوید که احتمال دارد هواپیمای ناپدیدشدۀ ایر-آسیا که روز گذشته اندونیزیا به سنگاپور می‌رفت و ناپدید شد، در عمق دریا باشد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از خامخ، سوئلیستیو که مسؤول عملیات جست‌جوی این هواپیما نیز به دوشش است امروز(دوشنبه ۸جدی) در یک نشست خبری خاطرنشان ساخت که بر بنیاد شماری از معلوماتی که رسیده امکان دارد این هواپیما در عمق دریا باشد.

وی تاکید کرد که اندونیزیا به خاطر بیرون‌آوردن هواپیما از عمق دریا ندارد اما در صورت مشخص‌شدن موضوع هم‌کاری کشورهای دیگر را خواهد خواست.

به گفتۀ رییس مرکز ملی جست‌جو و کمک اندونیزیا، تا کنون فرانسه و بریتانیا در زمینۀ بیرون‌کشیدن هواپیما در صورت تشخیص آن، با اندونیزیا اعلام هم‌کاری کرده‌اند.
هواپیمای پرواز شماره ۸۵۰۱ شرکت ایر-آسیا حدود ساعت ۷:۳۰ صبح روز گذشته که از اندونیزیا به سنگاپور می‌رفت، یک‌ساعت پیش از فرود به میدان هوایی ارتباطش را با رادار از دست داده و ناپدید شد.

روز گذشته گزارش‌هایی به نشر رسید مبنی بر این‌که این هواپیما در آب‌های ایسلند سقوط کرده اما تا کنون جست‌جو ادامه دارد و از هواپیما نیز اثری در دست‌رس نیست.

این هواپیما 162سرنشین داشت که در این جمع یک شهروند فرانسوی، سه‌تن از کرۀ جنوبی، سه‌نفر از بریتانیا و بقیه از سنگاپور و مالیزیا بوده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟