احتمال عدم برگزاری انتخابات پارلمانی در سال آینده

  • انتشار: ۲۸ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 19788

مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات می گویند که احتمال دارد، به دلیل بحث بروی استفاده از تکنالوژی، انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی در سال آینده نیز برگزار نشود.

به گفته آنان، در حال حاضر مطالعات تخنیکی در خصوص چگونگی استفاده از تکنالوژی جدید در انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی جریان دارد اما اگر آن نهایی نشود، این انتخابات در سال آینده هم برگزار نخواهد شد.

امام محمد وریماچ، رییس دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که در صورتی مطالعات وقت بیشتر را بگیرد، انتخابات را در سال ۲۰۱۷ ناممکن می‌سازد و ممکن به سال بعد به تأخیر انداخته شود.

به دلیل بحران انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۳ و اختلافات سران حکومت وحدت ملی، برگزاری انتخابات پارلمانی از دو سال به این طرف، به تعویق افتاده است.

پارلمان افغانستان اکنون بر اساس فرمان رییس جمهور غنی که در ماه جوزای ۱۳۹۴ صادر شد، تا زمان اعلام نتایج انتخابات دورۀ بعدی به کارش ادامه می دهد.

با این حال، برای دومین سال است که پارلمان بر اساس این فرمان به کارش می‌دهد، انتظار می‌رفت که انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی سال آینده برگزار شود.

این درحالی است که کمیسیون مستقل انتخابات تا حال زمان برگزاری انتخابات پارلمانی و شورا‌های ولسوالی‌ را رسماً اعلان نکرده ‌است.

اما باآنهم رییس دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که اگر مشکل تخنیکی حل شود، این انتخابات در خزان سال آینده برگزار خواهد شد

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟