احتمال بسته شدن حریم هوایی افغانستان به روی پروازهای پاکستان

  • انتشار: ۲۶ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 57623

اداره هوانوردی ملکی اعلام کرد، در صورت مسدود ماندن حریم هوایی پاکستان به روی پروازهای افغانستان، حریم هوایی کشور نیز به روی پروازهای پاکستان مسدود خواهد شد.

«محمد قاسم وفایی‌زاده»، رییس اداره هوانوردی ملکی روز گذشته در برنامه حسابدهی دولت به مردم گفت که مسدود شدن حریم هوایی کشور به روی پروازهای پاکستان زیر بررسی است.
وفایی‌زاده گفت که از 28  فبروری به این سو در پی تیرگی روابط بین اسلام‌آباد و دهلی‌نو، تمام پروازهای عبوری از حریم هوایی پاکستان منع شده و این وضعیت قرار است تا 24 اپریل ادامه یابد.
به بیان وی مسدود شدن حریم هوایی پاکستان بر روی پروازهای عبوری ترافیک هوایی را در منطقه دچار آسیب کرده و بالغ بر 12 میلیون دالر امریکا به عواید دولت افغانستان نیز خسارت وارد کرده است.
وی افزود که پروازهای افغانستان به هند از حریم هوایی ایران که زمان و هزینه بیشتری را دربر می‌گیرد تاکنون صورت گرفته و فعلا روی گشایش مسیر بدیل از حریم هوایی چین به دهلی نو نیز تلاش می‌شود.
آقای وفایی‌زاده اظهار داشت که مذاکرات با اداره هوانوردی ملکی پاکستان به دلیل کنترول ترافیک هوایی این کشور از سوی ارتش، تاکنون نتیجه بخش نبوده و پروازهای افغانستان از حریم هوایی این کشور حتی پس از 24 اپریل که گفته می‌شود اسلام‌آباد به پروازهای عبوری اجازه خواهد داد، با وضعیتی مبهمی روبرو است.
رییس اداره هوانوردی ملکی تاکید کرد که پس از24 اپریل، اگر پاکستان حریم فضایی خود را به پروازهای عبوری سایر کشورها باز کند اما به پروازهای عبوری افغانستان اجازه ندهد، حریم هوایی کشور به روی پروازهای پاکستان مسدود خواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟