احتمالا به زودی زلمی خلیلزاد به عنوان نماینده آمریکا در افغانستان معرفی می شود

  • انتشار: ۱ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 46494

خبرگزاری رویترز به نقل از مقام های آمریکایی خبر داد که وزیر خارجه آمریکا قصد دارد، زلمی خلیل زاد سفیر پیشین این کشور در کابل را به عنوان نماینده ویژه کشورش در افغانستان معرفی کند.

رویترز به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داد که مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا به زودی زلمی خلیل زاد را که از سال 2003 تا 2005 سفیر این کشور در کابل بود، به عنون نماینده ویژه کشورش در افغانستان معرفی کند.

دو مقام آمریکایی که به شرط عدم افشای نام با رویترز گفت‌وگو کردند می‌گویند هنوز مطمئن نیستند خبر انتصاب خلیل‌زاد ۶۷ ساله به سمت جدید چه زمانی اعلام خواهد شد.

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه همین هفته با صدور بیانیه‌ای از اعلام آتش‌بس مشروط میان دولت افغانستان و به مناسبت عید قربان استقبال کرد و گفت که واشنگتن آماده مشارکت در مذاکرات مستقیم این دو طرف است.

رویترز نوشته یکی از دلایل تصمیم وزارت خارجه آمریکا برای بازگرداندن خلیل‌زاد به این سمت مواضع انتقادی او در قبال پاکستان است.

به نوشته رویترز، این تازه ترین پیام آمریکا به طالبان پیرامون جدیت واشنگتن در پایان دادن به جنگ با این گروه است.

این تصمیم وزیر خارجه آمریکا در حالی است که ماه گذشته رسانه ها از دیدار میان یک دیپلمات آمریکایی با مقام های طالبان برای بررسی مذاکرات احتمالی میان دو طرف خبر دادند.

زلمی خلیلزاد پس از حملات ۱۱ سپتامبر و سقوط طالبان مهم‌ترین چهره دولت آمریکا در سیاستهای آن کشور در ارتباط با افغانستان بوده و به عنوان فرستاده ویژه آمریکا در افغانستان خدمت کرده‌است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟