اجلاس سران ناتو در مادرید آغاز شد

  • انتشار: ۸ سرطان ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 131499

سران دولت‌ها و کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو امروز (چهارشنبه) جلسات خود را در چارچوب اجلاس مادرید آغاز کردند.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در افتتاحیه جلسه اول درخصوص اوکراین گفت، تصمیمات مهمی به منظور تقویت این ائتلاف نظامی، در جهانی که “رژیم‌های خودکامه و مستبد نظیر روسیه و چین” در حال به چالش کشیدن نظم مبتنی بر قانون هستند، اتخاذ خواهد شد.

همچنین استولتنبرگ درخصوص خط مشی ناتو موسوم به “سند مفهوم استراتژیک” جدید که قرار است در مادرید تایید شود، گفت متحدان بازدارندگی و دفاع ائتلاف را تقویت خواهند کرد و همزمان با یک دعوت رسمی، درها به سوی ورود سوئد و فنلاند باز می‌شود.

به گفته دبیرکل ناتو، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین در جمع رهبران این ائتلاف سخنرانی خواهد کرد و یک بسته حمایتی جامع برای اوکراین جنگ‌زده به تصویب خواهد رسید.

در همین حال «پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا که کشورش میزبان اجلاس ناتوست، گفت: تصمیماتی که متحدان می‌گیرند، ظرفیت ما و استفاده ما از منابع برای ۱۰ سال آینده را مشخص خواهد کرد. جهان در حال تماشای ماست.

همچنین سانچز با تبریک به ترکیه، فنلاند و سوئد بابت امضای یک یادداشت تفاهم سه‌جانبه برای رفع نگرانی‌های امنیتی آنکارا، گفت: ورود این دو کشور منطقه نوردیک به ناتو یک نقطه سرنوشت‌ساز و حیاتی مهم خواهد بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟