اجساد 15 نیروی امنیتی از غورماچ به مزارشریف انتقال یافت

  • انتشار: ۲۵ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: امنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 46278

اجساد پوسیده 15 تن از سربازان پلیس سرحدی و ارتش که دو روز قبل توسط طالبان در کمپی به نام کمپ چینایی ها در ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب کشته بودند، به مزار شریف انتقال داده شد.

این اجساد روز گذشته (چهارشنبه) توسط کارمندان هلال احمر به شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب انتقال داده و سپس توسط هلکوپتر به مزار شریف فرستاده شد.

منابع به نقل از کارمندان هلال احمر می گویند اجساد که خراب شده بودند را از زیر آوار پاسگاه ها و خندق ها، جمع اوری کردند که برخی از آنها زیر آوار پاسگاه های تخریب شده مانده بودند .

این در حالیست که نقیب الله فایق والی فاریاب فاریاب حکومت و مقام‌های امنیتی را به بی‌توجهی در برابر پایگاه موسوم به کمپ چینایی‌ها در ولسوالی غورماچ متهم می‌کند و می‌گوید که او سه روز پی‌هم از خطر سقوط این پایگاه به مرکز گزارش داده بود.

آقای فایق به اطلاعات روز گفته که او در ۲۱ روز گذشته ۲۱ نشست امنیتی برگزار کرده و هربار گزارش مشکلات و چالش‌ها را با مقام‌های ارشد حکومتی و امنیتی در کابل در میان گذاشته است.

پس از محاصره‌ی یک ماهه، طالبان شام روز دوشنبه، ۲۲ اسد پایگاه چینایی‌ها را سقوط دادند و بیش از ۴۰ سرباز را به اسارت گرفتند.

قابل ذکر است که تصاویر تازه از برخی اسرای ارتش در کمپ چینایی ها به دست طالبان نیز منتشر شده است و طالبان با نشر این تصاویر مدعی شده اند که تعداد اسرای ارتش و پولیس سرحدی نزد آنها 86 تن هستند که برخی از آنها زخمی اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟