اجساد داعشی ها در خیابان های موصل در عراق

  • انتشار: ۱۴ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 19051

در پی نبردهای هفته گذشته نیروهای عراقی در بخش غربی موصل، اجساد متلاشی شده دهها تن از تروریست های داعش که عمدتا از اتباع خارجی به ویژه سعودی و قفقازی هستند، در خیابان ها و کوچه های محله های جنوبی این شهر بر آسفالت خیابان ها یا در داخل خانه ها رها شده اند.

خبرنگاری که این روزها و در حالیکه ارتش عراق در حال آزدسازی موصل است گفته است؛ محله های جنوبی بخش غربی موصل به ویژه دو محله ‘الجوسق’ و ‘وادی حجر’ طی سه وچهار روز گذشته صحنه درگیری های شدیدی بین نیروهای مسلح عراق با گروه تروریستی داعش بود که داعش در این درگیری ها تلفات زیادی متحمل شد.

در محله الجوسق به هر خیابانی که وارد می شدی، یک جنازه متلاشی شده دیده می شود که داعش آن را رها کرده است.

پیش از این داعش، کلیه نیروهایش را که در نبردها به هلاکت می رسیدند، به عقب منتقل می کرد، اما اکنون فرماندهان می گویند، داعش دیگر جایی ندارد که اجسادش را منتقل کند، بر همین اساس اجساد داعش بر سنگفرش خیابان ها یا حیات منازل برجای مانده است.

آمار دقیقی در باره تلفات داعش در نبردهای اخیر وجود ندارد، بسیاری از آنان هنوز در وسط میدان درگیری رها شده اند و بسیاری دیگر در داخل ساختمان ها و یا حاشیه رودخانه دجله که هنوز سرشماری نشده اند، افتاد اند که آثار شلیک تک تیرانداز نیروهای عراقی یا حملات موشکی هلیکوپترهای ارتش عراق، جسد آنها را متلاشی کرده است.

با اینحال برخی منابع نظامی می گویند، از روز یکشنبه گذشته که عملیات موصل آغاز شده، بیش از 200 تن از عناصر داعش به هلاکت رسیده اند.

اهالی منطقه جنوبی موصل می گویند، اکثر داعشی ها از خارج موصل هستند و عمدتا یا سعودی و عرب و یا اهل مناطق قفقاز در روسیه و نیز آسیای مرکزی هستند.

مجموعه ای که در منطقه الجوسق به هلاکت رسیده اند به نام ‘گروه ازبک ها’ معروف هستند که جزء نیروهای زبده این گروه تروریستی به شمار می روند.

برخی از این جسدها شب ها خوراک برای سگ های ولگرد منطقه شده است که از بدن های متلاشی داعشی ها تغذیه می کنند که آثار خورده شدن بر روی اجساد بر جای مانده بر کف آسفالت مشهود است.

الجوسق طی روز پنجشنبه و وادی الحجر روز جمعه بطور کامل به کنترل نیروهای عراقی در آمد و پیشروی این نیروها به سمت مرکز بخش غربی موصل ادامه دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟