اجازه کره شمالی به خبرنگاران کره جنوبی برای بازدید از سایت هسته‌ای این کشور

  • انتشار: ۲ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 42623

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از رویترز، وزارت اتحاد کره جنوبی امروز چهارشنبه اعلام کرد: کره شمالی فهرست خبرنگاران کره جنوبی را برای دیدن از سایت آزمایش های هسته ای قبول کرده است.

این در شرایطی است که پیونگ یانگ پیش از این حاضر به قبول کردن فهرست خبرنگاران کره جنوبی نشده بود.

کره شمالی خبرنگاران خارجی را برای نظارت بر روند تعطیلی سایت هسته ای “پونگیه ری” دعوت کرده است. تعطیلی این سایت هسته ای قرار است طی روزهای چهارشنبه تا جمعه این هفته انجام شود.

رویترز افزود: پیشنهاد کره شمالی برای تعطیلی این سایت هسته ای، دادن یک امتیاز بزرگ از سوی پیونگ یانگ به شمار می رود. تنش ها در شبه جزیره کره طی ماه های اخیر کاهش یافته است.

البته تهدید اخیر کره شمالی برای لغو دیدار رهبر این کشور با رئیس جمهور آمریکا نشان می دهد که مسیر حل و فصل بحران در شبه جزیره کره چندان آسان و هموار نخواهد بود. دونالد ترامپ و کیم جونگ اون قرار است 22 خردادماه در سنگاپور دیدار کنند.

خبرنگاران خارجی روز سه شنبه وارد شهر وونسان کره شمالی شده اند. ولی خبرنگاران کره جنوبی شب گذشته پس از آنکه کره شمالی به آنها ویزا نداد، مجبور به بازگشت به کشورشان شدند ولی امروز وزارت اتحاد کره جنوبی از پذیرش نام این خبرنگاران از سوی پیونگ یانگ خبر داده است.

وزارت اتحاد کره جنوبی افزود: اگر کره شمالی قبول کند، خبرنگاران کره جنوبی با پرواز مستقیم به وونسان خواهند رفت. ما فهرستی شامل نام هشت خبرنگار از دو رسانه خبری را به کره شمالی ارائه دادیم و آنها قبول کرده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟