اجازه نمی دهیم انتخابات ریاست جمهوری با تاخیر مواجه شود

  • انتشار: ۱۶ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: پارلمانتیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 19197

رئیس جمهورغنی در مراسم افتتاح و آغاز کار شورای ملی که هفتمین سال حضور نماینده های فعلی پارلمان است، گفت که انتخابات ریاست جمهوری بدون هیچ گونه تاخیری در زمان قانونی آن برگزار خواهد شد و اجازه نمی دهیم که مانند انتخابات پارلمانی به تاخیر مواجه شود.

محمد اشرف‌غنی، رئیس جمهوری افغانستان، در مراسم آغاز کار سالانه شورای ملی افغانستان گفت؛ در خانۀ ملت اعلان می کنم که نه خودم ارادۀ دخالت در این پروسه را دارم و نه به کسی دیگر اجازه می دهم که دست به دخالت در این پروسۀ ملی بزند.

غنی گفت که آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات پارلمانی گرفته شده و موانع برای برگزاری آن برداشته شده است.

او تاکید کرد که انتخابات پیش‌رو در افغانستان باید به گونه‌ای شفاف و با زمینه‌ای عادلانه و منصفانه برای همه نامزدان برگزار شود و از دخالت مسئولین دولتی، ولسوال‌ها، فرماندهان پلیس، والیان و افراد ذی‌نفع در سطوح مختلف جلوگیری شود تا اعتماد مردم به انتخابات احیا شود.

آقای غنی افزود که با متخلفان در روند انتخابات برخورد قاطع خواهد شد و مطابق به قانون مجازات خواهند شد.

او همچنین تاکید کرد که استفاده از نیروی دفاعی و امنیتی برای دخالت در امور انتخابات “به هیچ صورت تحمل نمی‌شود.”

رئیس جمهوری افغانستان همچنان گفت انتخابات ریاست جمهوری در این کشور مطابق به قانون در تاریخ تعیین شده برگزار خواهد شد و مانند انتخابات پارلمانی این کشور تاخیر نخواهد داشت.

به اساس قانون اساسی، انتخابات پارلمانی افغانستان می‌بایستی درماه ثوریا جوزای ۱۳۹۴ برگزار می‌شد، ولی دولت در زمان تعیین شده قادر به برگزاری‌ انتخابات نشد.

ریاست جمهوری افغانستان مدت کار پارلمان برحال این کشور را تا اعلام نتایج انتخابات دور بعدی تمدید کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟