اتهام سنگین به ارتش؛ کمک رسانی پنهانی ارتش به طالبان

  • انتشار: ۱۱ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 9027
ارتش افغانستان

خبرگزاری اطلس ـ برخی گزارشات حاکی از آن است که چرخبال های ارتش به طالبان تسلیحات گسترده‌ رسانیده و آن سوتر از محل ”پاسگاه زمری” که قرارگاه نیروهای پولیس محلی بوده است، از کمبود تجهیزات و اسلحه فرمانده شان کشته شده و منطقه به دست طالبان افتاده است.

اعضای شورای ولایتی بغلان مدعی اند که در نتیجه بی توجهی دولت یک پاسگاه نیروهای پولیس مرزی روز ها محاصره ماند تا اینکه بدست طالبان سقوط کرد.

او گفت ۲۰ مامور پولیس محلی در ولسوالی دند غوری بدست طالبان اسیر شدند، گروه طالبان اما به روز ۳ شنبه ۱ سپتمبر مدعی شد که در نتیجه وساطت بزرگان محلی این نیروها را با گرفتن ضمانت آزاد کرده اند.

بسم الله عطاش عضو شورای ولایتی بغلان میگوید که ۶ روز پایگاه نیروهای پولیس محلی در ولسوالی دند غوری محاصره بودند که با تمام تجهیزات و نیروها بدست طالبان سقوط کرد و سرانجام نیروها دوباره آزاد شدند اما تجهیزات بدست طالبان افتاد.

درهمینحال فیروز الدین ایماق معاون شورای ولایتی بغلان مدعی است که چرخبال های حکومت بجای سرکوب شورشیان و مواضع آنان در یک رویداد در این ولایت یک سرباز پولیس محلی را کشته و شماری را هم در حمله ای زخمی کرده است.

بااینحال شماری از باشندگان منطقه مرزی میان ولسوالی دندغوری و دهنه غوری از جمله فرد بنام جمعه خان به رسانه ها گفته اند که حوالی ساعت یک و نیم شب یک‌شنبه، ۲ چرخبال نیروهای ارتش در این منطقه که در کنترول طالبان است نشست کرده اند و مردم منطقه دیده اند که به طالبان مهمات و تسلحیات تسلیم داده اند.

جمعه خان مدعی است که فردای همان شب، مردمان محل ” قاضی کشته”  و ” قندهاری قشلاق ” شاهد بوده اند که طالبان محموله‌های تسلیحات و مهمات نظامی را در قرارگاه شان جابجا می‌کردند.

اسدالله شهباز یک عضو شورای ولایتی بغلان نیز تایید کرده که مردمان محل در قاضی کشته و قندهاری قشلاق ولسوالی دهنه غوری شاهد بوده اند که چرخبال های ارتش به طالبان تسلیحات گسترده‌یی رسانیده و آنسوتر از محل ” پاسگاه زمری ” که قرارگاه نیروهای پولیس محلی بوده است، از کمبود تجهیزات و اسلحه فرمانده شان کشته شده و منطقه به دست طالبان افتاده است.

با افتادن این قرارگاه پولیس محلی بدست طالبان، اکنون این گروه در مسیر پلخمری تا سرک ولسوالی دهنه غوری حاکمیت نموده و نفوذشان تا نزدیکی شهر نو بغلان نیز رسانیده است.

این خبر در حالی از سوی منابع محلی به رسانه‌ها مخابره شده که  حدود دوماه قبل نیز، منابع محلی در ولایت فاریاب، از تسلیحاتی رسانی بالگردهای ارتش به جبهات طالبان در ولسوالی‌های قیصار و المار سخن زده بودند. اما مقامات امنیتی و دولت افغانستان این گزارش ها را رد میکند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟