اتهامات سنگین رئیس مجلس سنای افغانستان به ایران

  • انتشار: ۱۰ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیبین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 43303

فضل هادی مسلمیار رئیس مجلس که به عربستان سفر کرده است که در گفتگو با یکی از رسانه های این کشور اتهامات سنگینی به ایران وارد کرده است.

فضل هادی مسلمیار رئیس مجلس سنا در گفتگو با روزنامه سعودی الشرق الاوسط بار دیگر به اتهام زنی علیه ایران پرداخت و ادعاهایی را علیه این کشور مطرح کرد.

مسلمیار مدعی شد که کشورش بیش از ۱۰۰ ایرانی و بیشتر از ۱۰۰۰ پاکستانی را در پی آنچه دخالت های تهران و اسلام آباد برای بی ثبات کردن امنیت افغانستان خواند، بازداشت کرده است.

وی همچنین مدعی شد که پس از خنثی سازی یک عملیات تروریستی در این کشور که در آستانه انجام بود، موشک ها و سلاح های ساخت ایران به همراه چندین تبعه ایرانی مصادره و توقیف شده است.

رئیس مجلس سنای افغانستان در ادامه ادعاهای خود افزود: افغانستان خواهان تعامل با ایران براساس اصل حسن همجواری است اما ایران در راستای سیطره  براهداف اقتصادی در افغانستان تلاش می کند همانند آنچه در پروژه گاز شاهد هستیم که از افغانستان آغاز و پس از عبور از پاکستان وارد هند می شود.

مسلمیار در ادامه با ادعای اینکه ایران از طالبان علیه منافع دولت افغانستان استفاده می کند، بار دیگر ایران را به ارتباط با طالبان متهم کرد.

این اظهارات مسلمیار در حالی مطرح می شود که عربستان سعودی سعی دارد تا با همکاری افراد نزدیک به خود، در آینده افغانستان، نقش بیشتری ایفا کند. پیش از این گزارش هایی مطرح شده بود که این کشور قصد دارد تا در پروژه تاپی سرمایه گذاری کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟